چرا مدیران موفق  برکنار می‌شوند

«چرا هر کس در فوتبال ایران مردم را خوشحال می‌کند، جابه‌جا می‌شود البته می‌دانم ممکن است این سوال باعث خانه‌نشینی‌ام شود.»

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان که در جمع خبرنگاران حضور داشت، گفت: بزرگ‌ترین علتی که باعث شد تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود پیدا نکند، سیاسی شدن فوتبال ما بود. متاسفانه ورود مسوولان دولتی و غیرورزشی به ورزش و فوتبال ما باعث شد که این بار هم به جام جهانی صعود پیدا نکنیم. تیم ایران در دو دهه اخیر دو بار به جام جهانی راه یافت که هر دو بار در زمان مدیران ورزشی یعنی دادکان و مصطفوی بود.

وی افزود: متاسفانه یکسری از مدیران با استفاده از قدرت‌های دولتی وارد ورزش شده و به آن ضربه می‌زنند. چرا مدیرانی امثال مصطفوی، فتح‌الله‌زاده، دادکان و کاشانی نباید اکنون در ورزش مدیریت کنند. چرا آذری، مدیرعامل سابق ذوب‌آهن نباید دیگر در این تیم باشد و چرا کارخانه که یکی از افتخارات ورزش والیبال است اکنون باید کنار برود. من از رییس‌جمهور سوال می‌کنم که چرا هر کسی در ورزش دل مردم ایران را شاد می‌کند او جابه‌جا می‌شود. اگر دولت برای ورزش هزینه می‌کند لااقل مدیریت آن را به دست آدم‌های ورزشی بسپارد؛ البته می‌دانم ممکن است این صحبت‌های من هم باعث خانه‌نشین شدن شوم.

وی همچنین در واکنش به اظهارات مجتبی جباری که از مربیگری او در تیم استقلال انتقاد کرده بود، گفت: تیمی که نتیجه نمی‌گیرد کادر فنی آن مسوولیت اصلی پاسخگویی را دارد؛ زمانی که تیم استقلال قهرمان لیگ هشتم شد، بنده آمدم و گفتم کوچک‌ترین سهم را در این قهرمانی دارم؛ بنابراین آن زمان خودم چنین صحبت‌هایی را به صراحت بیان کردم و احتیاج نیست که جباری بخواهد از عملکرد من انتقاد کند.

البته هنوز انتقاد جباری را نشنیده‌ام، اما اگر هم او انتقادی کرده باشد در شان من نیست که جوابش را بدهم. جباری تاکنون دوبار با تیم استقلال قهرمان لیگ برتر شده که هر دو مرتبه هم در زمان مربیگری من بوده است، اما من ‌‌١٧ قهرمانی را در کارنامه دارم؛ بنابراین در شان و جایگاه خودم نمی‌بینم که جواب او را بدهم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا درست است که قرارداد شما ‌‌٤٥٠میلیون تومان بوده و البته در صورت قهرمانی سپاهان در لیگ نهم ‌‌١٥٠میلیون تومان نیز پاداش می‌گیرید، گفت: این رقم در مجموع می‌شود ‌‌٦٠٠میلیون تومان که برای مربی‌ای که تیمش را قهرمان کند مبلغ زیادی نیست و البته کم هم هست. اسم نمی‌آورم، اما مربی‌ای داشتیم که تیمش را قهرمان کرده و فصل بعد قراردادش به میزان یک‌میلیارد و ‌‌١٠٠میلیون تومان در یک فصل نیز رسیده است. اما من در استقلال قراردادم پس از قهرمانی مبلغ ‌‌٣٨٠میلیون تومان بود. ما باید کاری کنیم تا تیم‌های استقلال و پرسپولیس به ردیف بودجه مشخصی برسند؛ چرا که همیشه نمی‌توان به این تیم‌ها کمک کرد باید سعی کنیم تا آنها تبدیل به یک باشگاه شوند. اسم نمی‌آورم اما تیم‌هایی بودند که از هزینه‌های سرشار دولتی استفاده کردند و البته سهمیه‌ای هم برای لیگ قهرمانان آسیا به دست نیاوردند و اکنون به جای اینکه ما سپاهان را الگو قرار دهیم، همین آقایان و مسوولان این تیم‌ها دنبال آن بودند تا مهدی رحمتی را به تیم‌شان بیاورند.