خبر قهرمانی تیم سه نفره ایروبیک ژیمناستیک ایران در مسابقات بین‌المللی آفریقای جنوبی در حالی منتشر شد که در ادامه خبر رسید تیم ایران تنها شرکت‌کننده این بخش بوده است. در واقع تیم ایران بدون رقابت با هیچ تیم دیگری این عنوان را به دست آورده است. درحالی که بعد از انتشار این خبر، عنوان قهرمانی تیم ایران زیر سوال رفته بود، رییس کمیته ایروبیک فدراسیون ژیمناستیک این اتفاق را طبیعی دانست. مجید علیپور گفت: «در رقابت‌هایی در سطح بین‌المللی در برخی مواد شاهد حضور تعداد کم شرکت‌کنندگان و در نتیجه توزیع مدال در بین آنها هستیم و این اتفاق نادری نیست.» به عبارت دیگر، علیپور سهوا سطح مسابقات آفریقای جنوبی را زیر سوال برد، اما حاضر نشد قهرمانی بدون حضور حتی یک رقیب را کم‌ارزش بداند. اما عکس‌العمل‌ها به کسب این عنوان همچنان ادامه داشت و نهایتا احمد محتشمی، رییس فدراسیون ژیمناستیک هم مجبور شد نسبت به آن واکنش نشان بدهد. البته او هم زیر بار بی‌ارزش بودن این عنوان نرفت.

محتشمی به مهر گفت: «رقابت‌های بین‌المللی ایروبیک ژیمناستیک آفریقای جنوبی یک مسابقه بین‌المللی است که فرانسه قهرمان این رشته در آن شرکت کرده بود. اینکه در ماده سه نفره نوجوانان این مسابقات تنها یک تیم شرکت کرده بود، دلیلی بر کاهش اعتبار این رویداد بین‌المللی نیست.» او برای دفاع از عنوان قهرمانی تیم سه نفره ایران هم گفت: «این مساله را باید در نظر گرفت که اگر عملکرد ورزشکاران ما خوب نبوده، چطور در همین رده سنی شاهد کسب مدال توسط آنها بوده‌ایم.» با وجود این توضیحات هنوز قهرمانی ایران در مسابقات سه نفره ایروبیک ژیمناستیک آفریقای جنوبی طعم شیرین یک قهرمانی را ندارد.

تیم ایروبیک امروز به ایران بر می‌‌گردد و اولین اردوی خود را دهه سوم مرداد ماه تحت نظر مربی فرانسوی در تهران پیگیری می‌کند. اردوهای تیم ملی به صورت مقطعی با حضور مربیان برگزار می‌‌شود.

تیم ایروبیک ایران در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مهر ماه سال‌جاری در حالی عازم مسابقات جام جهانی ایروبیک در رومانی می‌‌شود که قطعا با توجه به حضور اکثر کشورها کار سختی پیش روی ورزشکاران ایرانی قرار دارد.