برخی مربیان به ایران نمی‌آیند

۲۴ روز مانده تا شروع لیگ هنوز پرسپولیس سرمربی ندارد؛ اما مدیرعاملش می‌گوید: «کارهایی که انجام می‌دهیم براساس کارهای کارشناسی است.» رسانه‌ها می‌گویند که پاسخ برانکو به پیشنهاد پرسپولیس منفی است، اما مدیرعاملش می‌گوید: «او همچنان یکی از گزینه‌های ماست.» هواداران نگران فصل پیش‌رو هستند اما، مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید: «تصمیم‌هایی که می‌گیریم براساس منطق است.» این بخش کوچکی از شرایط این روزهای یکی از دو باشگاه پرطرفدار ایران است. عباس انصاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، به پرسش‌هایی که این روزها در ذهن هواداران، رسانه‌ها و هواداران فوتبال ایجاد شده، پاسخ داده است.

در این وضع، سرقت خودروی متعلق به باشگاه و همچنین ۲۰۰هزار دلار پول باشگاه شرایط عجیبی را برای پرسپولیس رقم زده است.

متاسفانه برخلاف آن چیزی که منتشر شد پولی در ماشین سرقت شده وجود نداشت. تنها یکسری مدارک شخصی و مدارک باشگاه در ماشین بود که آن مدارک به همراه ماشین به سرقت رفت؛ اما من نمی‌دانم هدف از انتشار این اخبار چیست و برخی با انتشار خبر سرقت ۲۰۰هزار دلار به دنبال چه مسائلی هستند؟

گویا با پیشنهادی که علی کریمی به باشگاه پرسپولیس داده از نگه داشتن این بازیکن منصرف شدید.

این خبر هم صحت ندارد. من و کریمی هفته گذشته صحبت بسیار دوستانه‌ای را با هم انجام دادیم. او خودش تمایل زیادی دارد که در پرسپولیس بماند. ما هم می‌خواهیم او را حفظ کنیم. نظر ما و او این است که روی رقمی به قرارداد برسیم که معقول باشد و هم او ضرر نکند و هم باشگاه توانایی پرداخت آن پول را داشته باشد.

فرآیند انتخاب سرمربی به کجا انجامید؟ بسیاری نگران فصل آینده پرسپولیس هستند.

در گذشته با مربی از راه دور مذاکره می‌کردند، از راه دور به توافق می‌رسیدند و از راه دور قرارداد می‌بستند. اما، ما مربیان را به تهران می‌آوریم، با آنها چند ساعت صحبت می‌کنیم. در نهایت اگر به نتیجه مطلوب برسیم و در مورد مسائل مالی هم به توافق برسیم آن موقع قرارداد را امضا می‌کنیم. مشکلی که داشته‌ایم این بوده که اگر با مربی در تمامی زمینه‌ها به توافق می‌رسیدیم از نظر مالی نمی‌توانستیم نظرات آن مربی را تامین کنیم.

با تمام این توضیحات آیا شما قبول دارید که در فاصله ۲۴ روز تا شروع لیگ نداشتن سرمربی برای پرسپولیس یک ضرر است؟

این مساله را قبول دارم، اما دو بحث وجود داشت. یکی به قبل از انتخابات و مشکلات بازمی‌گشت و دیگری به مسائل پس از انتخابات برمی‌گشت. ما پیش از انتخابات با برخی مربیان به توافق رسیده بودیم، اما بعد از انتخابات آنها اعلام کردند ما به ایران نمی‌آییم، آیا این توطئه بوده یا نه ما نمی‌دانیم. ما مربی داشته‌ایم که با او به توافق رسیده‌ایم و پس از توافق‌مان ۲۰ نفر به او زنگ زدند و گفتند به ایران سفر نکن! مسائلی وجود دارد که نمی‌توانم خیلی آنها را باز کنم. با این حال هواداران بدانند که ما در حال تلاش هستیم و می‌خواهیم سرمربی را انتخاب کنیم که کمترین مشکل را در طول فصل با او داشته باشیم.

فکر می‌کنید فرآیند انتخاب سرمربی پرسپولیس تا چه زمانی طول بکشد؟

قطعا تا قبل از سفر چهارشنبه به ترکیه یعنی تا دو روز دیگر سرمربی پرسپولیس انتخاب می‌شود.

شایعه شده که سازمان تربیت بدنی مخالف حضور رایز‌برگن در پرسپولیس بود. آیا اصولا سازمان در انتخاب سرمربی نقشی دارد؟

به هیچ‌وجه. سازمان هیچ‌گونه دخالتی برای استخدام سرمربی ندارد و همه وظایف به باشگاه محول شده است. درمورد

رایز برگن هم باید بگویم بحث او در کمیته فنی مطرح شد اما به دلایل فنی نظر مثبتی روی او وجود نداشت.

در حال حاضر چه گزینه‌هایی را مدنظر قرار دادید؟

گزینه‌هایی از هلند و آرژانتین داریم.

مذاکره با برانکو به کجا انجامید؟

او در رسانه‌ها اعلام کرده که نمی‌آید، با این حال او هم یکی از گزینه‌های ما است.

شایعه شده که شما همین روزها از پرسپولیس می‌روید.

نمی‌دانم که آیا این اخبار شایعه است یا واقعیت. اما برای من مهم نیست. بارها گفته‌ام تا روزی که در پرسپولیس باشم تمام تلاشم را به خرج می‌دهم و روزی که به من بگویند تو دیگر مدیرعامل پرسپولیس نیستی کارهای انجام شده را به مدیر بعدی تحویل می‌دهم.

محسن خلیلی اعلام کرده که فصل بعد هم در پرسپولیس می‌ماند.

ما شرایط مان را به خلیلی اعلام کردیم و تا امروز وضعیت خلیلی مشخص می‌شود.

فصل‌های گذشته رقابت اصلی در فصل نقل و انتقالات بین پرسپولیس و استقلال بود، اما با تفاهمی که بین شما و واعظ آشتیانی انجام شد، این فصل مشکلی به وجود نیامد، اما به نظر می‌آید رقیب شما در این فصل استیل آذین است.

چنین استدلالی را قبول ندارم. هم پرسپولیس و هم استیل آذین به دنبال جذب بهترین بازیکنان هستند. می‌بینید که هیچ‌کدام از بازیکنان ما به استیل آذین نرفتند و فکر می‌کنم این مسائل تنها شایعاتی است که برخی به آن دامن می‌زنند.

بسیاری معتقدند که پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشت.

این طور نیست. پرسپولیس هیچ وقت نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات بازنده باشد. اسم پرسپولیس به قدری بزرگ است که نیازی ندارد در فصل نقل و انتقالات پیشنهادهای نجومی بدهد. ما بازیکنانی که جذب کرده‌ایم براساس منطق و کار کارشناسی بوده و هر بازیکنی را که به استخدام باشگاه درآورده‌ایم ساعت‌ها وضعیت آنها را آنالیز کرده‌ایم. ما براساس روش‌مان بازیکنان را جذب کرده‌ایم پس نمی‌توانستیم در بازار نقل و انتقالات بازنده باشیم.