تعویض رییس سازمان تربیت بدنی

رییس کمیته تربیت‌بدنی مجلس گفت: بعد از ناکامی المپیک و حذف از جام جهانی فوتبال، نتایج سنگاپور یک اتفاق تلخ دیگر در ورزش ایران بود.

سید جلال یحیی‌زاده گفت: باید از سوی رییس‌جمهوری، فردی متخصص برای هدایت سازمان ورزش معرفی شود که احتمالا این اتفاق خواهد افتاد. در کابینه، افرادی باید جابه‌جا شوند که علی‌آبادی نیز یکی از آنها است و برخی دیگر هم بایستی خداحافظی کنند. وی به ناکامی دوباره ورزش در المپیک نوجوانان آسیا در سنگاپور اشاره و تصریح کرد: باید تاسف آشکار و شفاف خود را در این زمینه بیان کنم. این نتیجه در شان ورزش ایران نبود. در کشتی و برخی رشته‌های دیگر، معمولا در رده سنی نوجوانان عنوان قهرمانی یا یکی از سکوها از آن ایران است. در فوتبال، تیم نوجوانان به مقام قهرمانی آسیا دست یافت. نماینده تفت و میبد ادامه داد: در سنگاپور شاهد بودیم که همان تیم با شکست مقابل کره شمالی، از کسب طلا بازماند و در ادامه کره شمالی با دو گل به کره‌جنوبی باخت. فدراسیون فوتبال می‌خواست ناکامی بزرگ عدم صعود به جام جهانی را در این میدان پوشش دهد که این اتفاق نیفتاد و ثابت شد که قهرمانی نوجوانان آسیا نیز یک اتفاق بوده است. یحیی‌زاده خاطرنشان ساخت: بعد از ناکامی بزرگ المپیک و حذف سوال‌برانگیز در جام جهانی فوتبال که در ۱۶ سال گذشته سابقه نداشت، نتایج سنگاپور یک اتفاق تلخ دیگر در ورزش ایران بود. در دوره‌های گذشته جام جهانی حداقل به پلی‌اف راه می‌یافتیم؛‌ اما این بار با وجود لژیونرهای متعدد، در میان ۵ تیم چهارم شدیم. وی تاکید کرد: نتایج سنگاپور موجب شد تا واقعیت‌های پشت پرده ورزش ایران بیش از پیش عیان شود. از سوی علی‌آبادی، ابتدا اعلام شد که در بازی‌های گوانگجو به مقام سوم دست می‌یابیم و بعد با احتیاط بیشتر، مقام چهارم را مطرح کردند؛ اما دیدیم که در آزمون سنگاپور که به مراتب آسان‌تر بود، نمره قبولی نگرفتیم.

رییس کمیته تربیت‌بدنی و جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدای زنگ خطر برای ورزش، گفت: این زنگ برای همه کسانی که مسوولیت دارند؛‌ اما از اطلاع کافی برخوردار نیستند، به صدا در آمد. تا وقتی مدیریت و برنامه لازم را نداشته باشیم، باید منتظر تکرار این ناکامی‌ها باشیم. دولت باید یک تجدید نظر فوری درباره ورزش داشته باشد. وی درباره وضعیت دوشغله‌ها افزود: از وقتی قرار شد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به طور مشترک این کار را پیش ببرند، همه چیز متوقف شد. اگر مثل گذشته تنها یک کمیسیون مسوول رسیدگی بود، شاید به نتیجه رسیده بودیم.