اکبری: قلعه‌نویی باندباز و ضعیف است

یدالله اکبری، هافبک فصل گذشته استقلال روز سه‌شنبه برگه تسویه حسابش را از این باشگاه دریافت کرد تا جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان قطعی شود.

اکبری در این خصوص گفت‌: «دوست داشتم به تیمی بروم که برای بازی کردن به اندازه کافی فرصت داشته باشم به همین دلیل پاس همدان را انتخاب کردم و مطمئن باشید که این تیم با سرمربیگری علیرضا منصوریان روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه خواهد کرد. من انگیزه زیادی دارم و می‌خواهم به آنهایی که حق من را فصل گذشته خوردند ثابت کنم که مستحق نیمکت‌نشینی نبودم.»

وی در ادامه حرف‌هایش تاکید کرد: «بی‌صبرانه منتظر هستم تا قلعه‌نویی با سپاهان به همدان بیاید تا به او بفهمانم که یدالله اکبری چه کسی است. فصل گذشته من یکی از آماده‌ترین بازیکنان استقلال بودم و خیلی‌ها معتقدند که او حق مرا خورد.»

اکبری ادامه داد: «ما می‌توانستیم با استقلال قهرمان آسیا شویم، ولی چون قلعه‌نویی سرمربی ما بود به این موفقیت نرسیدیم چون او حق خیلی از بازیکنان را خورد که بهتر است خودشان در این مورد صحبت کنند. فلان بازیکن ۴ روز سر تمرین نمی‌آمد ولی با یک جلسه تمرین به ترکیب اصلی راه پیدا می‌کرد.»

هافبک فصل گذشته استقلال می‌گوید: «استقلال با این همه مهره باید قهرمان آسیا می‌شد و صادقانه می‌گویم که من با همین هدف، این تیم را انتخاب کردم چون می‌دانستم که قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با این همه بازیکنی که استقلال دارد، آسان است. قلعه‌نویی کار مهمی انجام نداد، حتی اگر یک چوب خشک روی نیمکت ما حضور پیدا می‌کرد خیلی زودتر قهرمان می‌شدیم و این همه سختی و ریاضت نمی‌کشیدیم تا در روز آخر به قهرمانی برسیم. ما با اختلاف زیادی نسبت به تیم‌های پایین‌تر در صدر جدول قرار داشتیم ولی حاشیه‌هایی که قلعه‌نویی برای استقلال درست کرد باعث شد تا همه چیز به روز آخر کشیده شود. در ضمن خیلی‌ها می‌دانند که او از لحاظ فنی مربی ضعیفی است و فقط از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می‌کند که اتفاقا استفاده از این سیستم را هم به طور کامل بلد نیست و نمی‌تواند در طول بازی وقتی به بن‌بست می‌رسد، تغییر آهنگ دهد.»

اکبری با بیان اینکه قلعه‌نویی یک مربی باندباز است، گفت: «این مربی بیشتر از بازیکنانی استفاده می‌کرد که دوستان و نزدیکانش آنها را به استقلال آورده بودند و او باید جواب این کارهایش را یک روز بدهد. به عنوان مثال قبل از بازی با الجزیره امارات که آخرین دیدار ما بود و هیچ تاثیری هم در سرنوشت دو تیم نداشت، خیلی از بازیکنان در تمرینات غایب بودند و بقیه زحمت می‌کشیدند تا در ترکیب ثابت حضور داشته باشند، ولی روز بازی همه چیز تغییر کرد و آنهایی به میدان رفتند که فقط یک روز بود به تیم اضافه شده بودند. قلعه‌نویی دوست داشت تمام موفقیت استقلال را فقط به نام خودش ثبت کند و از نظر او بازیکنان و مدیریت باشگاه هیچ‌کاره است.»

وی تاکید کرد: «من سال بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتم و هیچ وقت نمی‌توانم از حرکاتی که قلعه‌نویی انجام داد به سادگی عبور کنم. مطمئن باشید در این فصل به او ثابت خواهم کرد که چه توانایی‌هایی دارم، هرچند که قلعه‌نویی را در حدی نمی‌بینم که بخواهم بیشتر از این در موردش صحبت کنم. اگر دقت کنید خیلی راحت متوجه می‌شوید که او فصل گذشته مقابل مربیان کاربلد و کارنامه‌دار ایران شکست خورد و بردن دیگر تیم‌ها چندان مهم نبود.»

اکبری در پایان حرف‌هایش تاکید کرد: «برای سپاهان به عنوان یک تیم باشخصیت و بزرگ احترام خاصی قائل هستم، ولی همه خواهند دید که قلعه‌نویی در سپاهان چگونه نتیجه خواهد گرفت. این مربی را از لحاظ فنی خیلی ضعیف می‌دانم و بهتر است در این مورد از مجتبی جباری و خیلی دیگر از بازیکنان استقلال سوال کنید که تا به امروز حرفی نزده‌اند.»