عزیزی: نیاز به معجزه داریم

امیدواریم تمامی ۲۲بازیکن عربستان و کره شمالی یرقان یا سرطان بگیرند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه فوتبال ایران برای صعود به جام‌ جهانی نیاز به دو معجزه بزرگ دارد، خاطرنشان کرد روی کاغذ هیچ شانس قطعی جهت ‌صعود مستقیم یا حضور در مرحله پلی آف نداریم. خداداد عزیزی در گفت‌وگو با مهر، در مورد شانس تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی گفت: روی کاغذ و از نظر فوتبالی ما هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نداریم، زیرا روی کاغذ قطعا کره جنوبی پیروز دیدار روز چهارشنبه خواهد بود و عربستان هم با شکست کره شمالی به صورت مستقیم به جام جهانی می‌رود و کره شمالی هم به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌کند.وی با بیان اینکه طبق قانون فوتبالی حذف شده هستیم، ادامه داد: البته در فوتبال قوانین نانوشته زیادی وجود دارد و بارها اتفاقات عجیب و غریب نتایج غیرقابل باوری را در این رشته رقم زده است. امیدواریم در زمین این مسابقه توسط بازیکنانی نظیر کریمی، نکونام، شجاعی و ... معجزه‌ای رقم بخورد و در دیدار عربستان و کره شمالی تمام ۲۲ بازیکن حاضر در زمین یرقان یا سرطان بگیرند و نتوانند گلی به ثمر برسانند تا ما بتوانیم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنیم.

به دو معجزه نیاز داریم

مهاجم پیشین تیم ملی ایران با بیان اینکه تیم ملی در ملبورن به یک حماسه نیاز داشت، ولی در سئول ایران برای صعود به جام جهانی به دو معجزه نیاز دارد، اضافه کرد: معجزه اول دست خودمان است و امیدوارم با کمک خدا، دعای مردم و عملکرد ویژه بازیکنانی نظیر کریمی، نکونام، شجاعی و ... تیم ملی در کره پیروزی بزرگی را کسب کند. معجزه دوم باید در عربستان رقم بخورد و این تیم نتواند مقابل کره شمالی گلی به ثمر برساند و البته گلی دریافت نکند.

مسوول کادرفنی تیم فوتبال استقلال اهواز خاطر‌نشان کرد: در استرالیا خلق حماسه دست خودمان بود، اما امروز اگر حتی کره را هم شکست دهیم و در بازی عربستان برابر کره شمالی، یکی از دو تیم برنده شوند، به پلی آف می‌رویم و آنجا باید ۳، ۴ حماسه دیگر هم خلق کنیم تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.وی تاکید کرد: ممکن است در صورت صعود به پلی‌آف حریف بحرین شویم، آن وقت وضعیت‌مان به مراتب سخت‌تر خواهد شد، زیرا پیروزی بر این تیم عربی با آن نوع فوتبال خاصش، بسیار دشوار خواهد بود.

در بین ۵ تیم برتر آسیا هم قرار نداریم

عزیزی در ادامه با بیان اینکه با ادامه روند ناکامی‌های فوتبال ایران در عرصه ملی و باشگاهی ممکن است سهمیه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا کاهش یابد، گفت: کاهش سهمیه تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان غیر طبیعی نیست و ما با شرایط فعلی حتی در بین پنج تیم برتر آسیا هم قرار نداریم. شما نگاه کنید کشورهای استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان و حتی ازبکستان و قطر در بین تیم‌های مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند، اما تمام تیم‌های ایران یکی پس از دیگری حذف شدند.مهاجم پیشین تیم ملی ایران افزود: آغاز زودهنگام تمرینات و جذب بازیکنان مورد نظر به ما کمک می‌کند، پیش از شروع مسابقات لیگ برتر از نظر بدنی و هماهنگی تیمی به مرز آمادگی کامل دست یابیم و از همان روزهای ابتدایی لیگ برتر که تیم‌های مطرح در خواب هستند، امتیازات لازم را کسب کنیم تا در پایان مسابقات بتوانیم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوریم.وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به حضور تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال که قدرت‌های اصلی فوتبال ایران هستند، کارمان بسیار سخت است اما می‌خواهیم همانند ذوب‌آهن فصل گذشته که ستاره نداشت، اما یک تیم کامل بود، ضمن ارائه بازی‌های قابل قبول، نتایج لازم را هم کسب کنیم تا در جمع ۳ تیم بالای جدول لیگ برتر قرار گیریم.عزیزی در پایان در مورد آخرین وضعیت محرومیتش تصریح کرد: طی صحبت‌هایی که با آقای شریفی مسوول کمیته انضباطی فدراسیون داشتم، وی اعلام کرد اگر نیمی از مدت زمان محرومیتم سپری شود می‌توانم با ارسال نامه‌ای به کمیته انضباطی تقاضای تجدید نظر کنم و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، ادامه محرومیتم بخشیده می‌شود.وی در مورد وضعیت استقلال اهواز اظهار داشت: تمرینات تیم را خیلی زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کردیم و اگر بتوانیم یک دروازه‌بان توانمند، یک مدافع وسط، یک هافبک میانی و یک مهاجم گلزن را جذب کنیم تا نقاط کلیدی و حساس تیم را تقویت کنیم، با قدرت بیشتر در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کنیم. البته اگر میداوودی به جمع ما اضافه شود، کمک بزرگی به تیم ما خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد این بازیکن همانند سال‌های گذشته بخواهد در اوایل فصل به خاطر مصالح باشگاه به تیم‌های اماراتی ترانسفر شود که در این صورت نمی‌توان روی وی زیاد حساب کرد.