گروه ورزش-فوتبال اسپانیا به دلیل دخالت دولت و انتشار مدارک جدید از این رویه، در آستانه حذف از یورو ۲۰۰۸ قرار گرفت. به گزارش آس اسپانیا، بخت این تیم برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۰۸ به شدت کاهش پیدا کرده و سپ بلاتر در این مورد بسیار جدی است.

مدارک جدیدی افشا شده که ثابت می‌کند دولت اسپانیا دخالت مستقیمی ‌در فوتبال این کشور داشته و ریاست فدراسیون بدون اجازه دولت مردان قراردادی را امضا نکرده است. دولت اسپانیا در ماه دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی در بخش ورزش از مقامات المپیک بیانیه‌ای لازم‌الاجرا دریافت کرد که در آن تمام فدراسیون‌ها موظف به برگزاری انتخابات زودهنگام تا قبل از آغاز این رقابت‌ها شده بودند.

فدراسیون اسپانیا در این میان تنها فدراسیونی بود که زیر بار این دستور بین‌المللی نرفت. سپ بلاتر، رییس فیفا که جهت همکاری در این زمینه با مقامات المپیک قرارداد دارد، پروژه فشار به اسپانیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام را آغاز کرد. پس از مدتی به نظر رسید که اسپانیا عقب‌نشینی کرده و قصد همکاری با فیفا را دارد؛ اما با گذشت زمان ثابت شد این دولت به خصوص نخست وزیر

خوسه لوئیس رودریگس ساپاته‌رو قصد همکاری ندارند.

فیفا پیش از این جدیت خود را در محرومیت آلبانی و یونان ثابت کرده است. اسپانیا با ادامه این روند به شدت دچار مشکل خواهد شد.

اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ هم گروه روسیه، سوئد و یونان است.