دولت چین صد هزار نفر را برای کنترل قانون ممنوعیت استعمال سیگار در طول برگزاری بازی‌های المپیک پکن مامور کرد. دولت چین که برای مقابله با استعمال سیگار در طول بازی‌های المپیک پکن قوانین سرسختانه‌ای را در نظر گرفته، در تازه‌ترین اقدام صد هزار نفر را برای کنترل قانون ممنوعیت کشیدن سیگار در ورزشگاه‌های موردنظر بسیج کرده است.

با این حال باتوجه به آمار بالای افراد سیگاری در پکن، ممنوعیت کامل کشیدن سیگار در چین به ماموریت غیرممکنی شبیه است، اما مقامات این کشور تلاش دارند که تا جایی که امکان دارد از کشیدن سیگار در طول بازی‌های المپیک جلوگیری کنند.

از جمله اقدامات پلیس چین استخدام صد هزار نفر مامور است که به عنوان تماشاگر بین تماشاگران خواهند رفت تا در صورت مشاهده سیگار کشیدن افراد سیگاری را جریمه کنند. پلیس چین در صورت مشاهده و کشیدن سیگار فرد سیگاری را ۱۰ یوآن (۴۰ دلار) جریمه خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرد که صد هزار نفر اهدا کننده خون از اول آوریل تا به حال در برنامه اهدای خون در چین شرکت کرده‌اند.

قرار است بانک خونی با عضویت هزار تا ده هزار نفر در این کشور تاسیس شود تا در صورت لزوم در هنگام بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار گیرد.