سرخابی‌های زخم خورده در اندیشه جبران

خبرگزاری مهر - روز سخت سپاهان و استقلال، آرامش صباباتری در مصاف با شیرین فراز و تلاش پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول، جذاب‌ترین اتفاقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر است. تنها هفت هفته به پایان مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور باقی مانده و رقابت در بالا و پایین جدول رده بندی به اوج خود رسیده است.

در این بین شاید تنها تیم سپاهان باشد که با حاشیه امنیتی مناسب در صدر جدول رده بندی ایستاده است، اما دیگر تیم‌ها مطمئن نیستند که جایگاه فعلی‌شان را در پایان بازی‌های روز جمعه هفته جاری داشته باشند یا خیر.

سپاهان - مس کرمان

سه پیروزی مقابل استقلال تهران، استقلال اهواز و ملوان بندرانزلی، سپاهان را مبدل به مدعی اصلی قهرمانی و صدرنشین مطلق مسابقات لیگ برتر کرد، حالا این تیم به استحکام جایگاه خود در صدر جدول می‌اندیشد که برای رسیدن به آن ۲۳ هفته تلاش کرده است. از سوی دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی نیز چشم به عملکرد امیر قلعه نوعی و تیمش دارند تا با شکست دادن سپاهان آنها را به کسب عنوان قهرمانی نزدیک‌تر کند.

حریف بیست و هشتم سپاهان در لیگ برتر مس کرمان است که در بازی رفت به این تیم نتیجه تساوی یک بریک را تحمیل کرد.

ابومسلم - استقلال تهران

استقلال چند هفته ای را در رویای قهرمانی سرکرد، اما با تحمل دو شکست مقابل سپاهان و پگاه و توقف در دربی تهران تمام رویاهایش رنگ باخت و استقلال به واقعیت رسید. واقعیت برای این تیم رده ششم جدول بود که پس از شکست مقابل پگاه با ۳۸ امتیاز به آن تنزل پیدا کرد.

این تیم در دیدار هفته بیست و هشتم خود با ابومسلم روبه‌رو می‌شود، برای استقلالی که ۱۱ امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد، مهم‌ترین انگیزه از تقابل با ابومسلم چه چیز می‌تواند باشد جز اعاده حیثیت و حفظ کردن جایگاهی که به شدت در خطر است. کریمی این هفته در حالی به مشهد می‌رود که از سوی هیات مدیره باشگاه اختیار تام گرفته است و دیگر حجازی را کنار خود نمی بیند. او و تیمش روز سختی را مقابل مظلومی و شاگردانش پیش رو دارد، به ویژه اینکه جباری، طراح میانه خود را نیز به علت محرومیت در اختیار ندارد.

پرسپولیس - ملوان

کورسوی قهرمانی برای پرسپولیس خاموش نشده است. اگر و اماهای زیادی است که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد، پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود، به همین خاطر است که شاگردان قطبی هنوز هم امیدوارانه تلاش می‌کنند و به آینده امیدوارند. درغیاب نوری، کعبی، نیکبخت و شیث رضایی به احتمال زیاد قطبی چهره‌ای دیگر از پرسپولیس را به میدان خواهد فرستاد با این امید که شاید این تیم تمام شکست‌ و ناکامی‌های چهار هفته اخیر را به فراموشی بسپارد. حریف روز جمعه پرسپولیس، اما در آرزوی کسب یک پیروزی، ۱۰ هفته اخیر را پشت سرگذاشته است ملوان بحران زده می‌تواند حریفی خطرناک برای سرخپوشان باشد.

صباباتری - شیرین فراز

در بین مدعیان قهرمانی مسابقات لیگ برتر، خوش شانس‌ترین تیم شاید صباباتری باشد که با چراغ خاموش به صدر جدول نزدیک می‌شود. این تیم در هفته جاری با خیالی آسوده به دیدار شیرین فراز قعر جدولی می‌رود و امیدوار است مس جلوی سپاهان بایستد تا بتواند فاصله خود را با صدرنشین کمتر از قبل کند. برنامه دیدارهای هفته بیست و هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - ۳۰/۱/۸۷

* سپاهان اصفهان - صنعت مس کرمان، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* پیکان تهران - ذوب آهن، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه ایران خودرو تهران

* صباباتری تهران - شیرین فراز کرمانشاه، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه درخشان رباط کریم

* راه آهن تهران - پاس همدان، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه اکباتان تهران

* پگاه گیلان - استقلال اهواز، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه سردار جنگل رشت

* ابومسلم مشهد - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد.

داور: هدایت ممبینی

* برق شیراز - سایپا تهران، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه حافظیه شیراز

* صنعت نفت آبادان - مقاومت شهید سپاسی شیراز، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی آبادان

* پرسپولیس - ملوان انزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

داور: سعید مظفری زاده،