دبیرکل فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه این فدراسیون با هیچ‌گونه محدودیت منابع مالی در اجرای برنامه های خود روبه‌رو نیست، تصریح کرد: اعتبارات فدراسیون تنها جهت برنامه‌های ضروری هزینه می‌شود و از صرف هزینه‌های غیرضروری پرهیز خواهیم کرد. مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اجرا نشدن بسیاری از برنامه‌های فدراسیون نسبت به تیم‌های ملی به دلیل مشکلات مالی افزود: تخصیص مالی فدراسیون فوتبال برای انجام اردوها و دیدارهای تدارکاتی پس از طرح و موافقت این برنامه‌ها در کمیته تیم‌های ملی، اعتبار آن تامین و براساس اولویت اجرا می‌شود و فدراسیون فوتبال با هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه روبه‌رو نیست.

وی با بیان اینکه فدراسیون از هزینه‌های غیرضروری و بدون برنامه پرهیز خواهد کرد، اظهار داشت: فدراسیون تنها برای آن بخش از فعالیت‌های تیم‌های ملی فوتبال و کمیته‌های فدراسیون هزینه می‌کند که این فعالیت‌ها با برنامه و هدفمند باشد و ضرورت انجام آن در کمیته تیم‌های ملی تایید شده باشد.

نبی یادآورشد: فدراسیون فوتبال در دوره فعالیت کمیته انتقالی نیزهرگز با محدودیت مالی روبه‌رو نشد و تمامی برنامه اردوها و دیدارهای تدارکاتی تیم‌های پایه و بزرگسالان به اجرا درآمد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود درباره کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر از لیگ نهم اظهار داشت: استاندارد انجام مسابقه برای یک بازیکن فوتبال در دنیا بین ۵۰ تا ۶۰ مسابقه در طول یک فصل است که این استاندارد در ایران با توجه به مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و بعضا لیگ قهرمانان آسیا بیش از ۷۰ مسابقه است و از همین رو باید در لیگ برتر تلاش کنیم تا با کاهش تعداد مسابقات، کیفیت رقابت‌ها را افزایش دهیم و به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم. نبی اضافه کرد: کاهش تعداد تیم‌های لیگ، بی شک کیفیت مسابقات را افزایش خواهد داد؛ ضمن اینکه بازیکنان نیز در سطح استاندارد در مسابقات حضور خواهند یافت و این امر باعث فرسایشی شدن مسابقات و از دست رفتن کیفیت فنی و بی‌انگیزگی آنها نخواهد شد. وی پیرامون مرحله دوم بازدید گروه نمایندگان AFC از باشگاه‌های لیگ برتر به منظور امتیاز دهی به فوتبال باشگاهی ایران برای تعیین سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: نمایندگان AFC نسبت به شرایط لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران ابراز رضایت داشتند و در اغلب موارد وضعیت لیگ ایران را تایید کردند و با شرایط موجود تصور می‌کنم لیگ ایران بتواند به امتیاز بالای ۳۰۰ برای کسب حداقل سه سهمیه در فصل ۲۰۰۹ لیگ قهرمانان دست یابد. نبی افزود: قرار است نمایندگان AFC پس از بازدید از وضعیت لیگ‌های تمامی کشورهای آسیایی در نشستی که خردادماه در مالزی برگزار خواهد شد، سهمیه ۱۶ تیم باشگاهی آسیا برای حضور در لیگ سال ۲۰۰۹ قهرمانان آسیا را مشخص کنند. دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مطالبه مبلغ ۳۷ هزار دلاری باشگاه سپاهان از فدراسیون فوتبال بابت حضور در فصل ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان آسیا گفت: این مبلغ که به عنوان کمک هزینه سفر به باشگاه سپاهان اختصاص یافته، به اشتباه به جای واریز در حساب باشگاه فولاد سپاهان به حساب باشگاه فولاد خوزستان واریز شده که طی مکاتباتی با AFC خواستار اصلاح این مساله شده ایم که به محض پاسخ مسوولان AFC و انجام برخی حساب‌های فی‌مابین فدراسیون فوتبال و باشگاه سپاهان مبلغ فوق در اختیار باشگاه سپاهان قرار خواهد گرفت.