جدال توتی - کولینا بالا گرفت

افشای خبر تماس تلفنی فرانچسکو توتی، کاپیتان باشگاه آاس رم با پیر لوئیجی کولینا، مسوول کمیته داوران لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا به منظور عذرخواهی بابت رفتارش در دیدار رم، اودینزه، بازار شایعات را داغ‌تر کرد. در جریان پیروزی ۳ بر یک رم برابر اودینزه در ورزشگاه فریولی در روز یکشنبه، نیکولا ریزولی، داور مسابقه به صورت غیرعمدی

در مسیر پاس توتی به سمت دروازه قرار گرفته و باعث عصبانیت کاپیتان رم شد.

رم هنگام این اتفاق یک بر صفر عقب بود و به همین دلیل بر تب و تاب و هیجان بازی افزوده شد. صرفنظر از حساسیت بازی که برای حفظ امید رمی‌ها به قهرمانی مهم بود، بسیاری از شاهدان معتقدند توتی باید به دلیل فحاشی به داور اخراج می‌شد.

توتی به همین دلیل هشت هزار پوند جریمه شد، اما شایعات حاکی از این است که وی شخصا برای عذرخواهی با کولینا تماس گرفته است.

پیترو لئوناردی، مدیر فنی باشگاه اودینزه براساس این خبر کولینا را به جانبداری از رم متهم کرد. وی گفت: وقتی که من از مسوولان درخواست کردم تا درباره اخراج آندره دوسه نا حرف بزنم، گفتند که اولین فرصت ممکن نشست سرمربیان است برای همین وقتی شنیدم که توتی به کولینا تلفن کرده، تعجب کردم که شماره تماس را از کجا آورده است .

کارلو مازونه، رییس باشگاه رم به دفاع از رفتار توتی حین و بعد از مسابقه پرداخته و اعتقاد دارد که رفتار او عکس‌العمل ناشی از

استرس بود نه یک خطای عمدی.

وی گفت: توتی به خاطر استرس و فشار ایجاد شده توسط داوری مرتکب اشتباه شد، اما داور هم به خوبی شرایط او را درک کرد.

من از ریزولی (داور) به خاطر درک شرایط رم که در حال باخت بود و فشار زیادی را تحمل می‌کرد، تشکر می کنم.

مازونه در خاتمه تصریح کرد: ضربه توتی توسط داور سد شد و او کنترل اعصابش را از دست داد. فرانچسکو ذاتا آرام است و تماس تلفنی او هم ثابت می‌کند که بعد از مسابقه باید عذرخواهی می‌کرده است.