مهر: فیلم سینمایی «راکی» به کارگردانی جان جی. اویلدسن و بازی سیلوستر استالونه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما برگزیده شد.

ورلد اینترتینمنت نیوز اعلام کرد: «راکی» که سال ۱۹۷۶ برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و در هفت رشته دیگر هم نامزد این جایزه معتبر بود، در نظرسنجی سایت سینمایی www.lovef ilm.com با کسب ۲۰درصد آرا بالاتر از تمام فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ایستاد.

رده دوم انتخاب بهترین فیلم ورزشی به کمدی «رقابت سرد» Cool Runnings به کارگردانی جان ترتلتاب محصول ۱۹۹۳ رسید که درباره تلاش واقعی نخستین تیم لوژسواری تاریخ جاماییکا برای رسیدن به بازی‌های المپیک زمستانی است. «عزیز میلیون دلاری» کلینت ایستوود هم در این نظرسنجی سوم شد. این فیلم سال ۲۰۰۴ چهار جایزه اسکار برد.

«جری مگوایر» کامرون کرو محصول سال ۱۹۹۶ با بازی تام کروز و «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی محصول ۱۹۸۰ با موضوع ورزش مشتزنی و حضور رابرت دنیرو در نقش اصلی مشترکا چهارم شدند. «جری مگوایر» که در پنج رشته نامزد اسکار بود در نهایت یک جایزه برد و «گاو خشمگین» هم از هشت نامزدی تنها در دو رشته برنده اسکار شد.

فیلم‌های ششم تا دهم نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما عبارتند از: «میدان رویاها» فیل آلدن رابینسن با موضوع بسکتبال، «سفیدپوستان نمی‌توانند بپرند» ران شلتن باز هم با موضوع بسکتبال، «ارابه‌های آتش» هیو هادسن درباره دو میدانی، «فرار به سوی پیروزی» جان هیوستن با موضوع فوتبال و «کدی‌شک» هارولد رمیس درباره گلف.