جامع‌نیوز- رییس صندوق اعتباری حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: با انتقال پیام صلح و دوستی به المپیک پکن جاده ابریشم را نیز احیا می‌کنیم. محمدتقی خزایی ضمن بیان این مطلب، در خصوص حرکت یک سوار کار ایرانی به سمت المپیک پکن از طریق جاده ابریشم گفت: این حرکت یک حرکت ملی است که با هدف انتقال پیام صلح و دوستی ایرانیان و احیای جاده ابریشم صورت می‌گیرد که مورد حمایت صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان است. وی افزود: با این کار که توسط مجید چرخشی و تیم همراه انجام می‌گیرد در صدد تعامل میان کشورها و انتقال فرهنگ از طریق ورزش هستیم. خزایی تصریح کرد: ضمن انتقال این فرهنگ در تلاشیم تا مسیر جاده ابریشم را همچون سال‌های قبل رونق بخشیم و فعالیت‌های اقتصادی را از این طریق دوباره از سر بگیریم.

وی گفت: با تبلیغات مسمومی که رسانه‌های غربی بر علیه ایران انجام داده‌اند و قصد زمین‌گیر کردن کشورمان را به لحاظ اقتصادی دارند ما سعی داریم با صلح طلبی و انجام این حرکت بگوییم که با فعالیت اقتصادی با سایر کشورها از طریق صلح و دوستی موافقیم.

رییس صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور در خصوص نحوه فعالیت این صندوق و طریق حمایت از این تیم افزود: این صندوق بر اساس مصوبه هیات وزیران تاسیس شد و از کلیه قهرمانان ورزشکاران و پیشکسوتان حمایت می‌کند و در حال حاضر ۷هزار و ۵۰۰ عضو دارد.

وی افزود: این صندوق ضمن بهره‌گیری از حمایت‌های سازمان تربیت بدنی واز طریق فعالیت‌های اقتصادی منابع مالی خود را تامین می‌کند.

سرمایه اولیه صندوق توسط فدراسیون‌ها تامین شده است که ۲۰۰میلیون تومان بوده و با کمک سازمان تربیت بدنی در حال حاضر کلیه قهرمانان را به اتفاق همسرانشان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار داده‌ایم که رقمی بالغ بر ۱۲میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی در خصوص حامیان تیم اعزامی به چین گفت: کمیته ملی المپیک، سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌های وزنه‌برداری و سوارکاری، یونسکو، دبیر کل کمیته ملی المپیک، سفارت خلق چین در ایران و کلیه سفارت‌های ایران در سایر کشورهای مسیر و همین طور صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور از حامیان اصلی پیک صلح هستند.

خزایی افزود: امیدواریم این گروه بدون هیچ مشکلی مسیر ۷هزار و ۴۰۰ کیلومتری را تا کشور چین طی کنند و منشور صلح، دوستی را به سایر کشورهای جهان برسانند.