ایرنا - رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای حضور قدرتمندانه تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی این رشته در برزیل خبر داد. عباس ترابیان در رابطه با جلسه عصر یکشنبه کمیته تیم‌های ملی فوتبال اظهار کرد: در بخشی از جلسه امروز درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی صحبت و تبادل‌نظر شد و ما در این نشست برنامه‌های خود را ارائه کردیم که خوشبختانه با نگرش مثبت اعضای کمیته تیم‌های ملی همراه بود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تیم ملی قرار است روز دوم اردیبهشت راهی ازبکستان شود، هر چند در حال حاضر شرایط اعزام تیم مهیا نشده است. سپس نوزدهم اردیبهشت اعضای تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی تایلند خواهند شد تا در صورت قرار گرفتن در جمع یکی از چهار تیم پایانی رقابت‌ها سهمیه حضور در جام جهانی فوتسال در برزیل را به‌دست بیاورند. ترابیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تیم ملی پس از بازی‌های تایلند روز سی‌ام اردیبهشت به ایران بازخواهد گشت و در ادامه نهم خرداد، عازم برزیل خواهد شد تا در رقابت‌های جایزه‌ بزرگ این کشور که با حضور ۱۶ تیم برجسته فوتسال دنیا انجام می‌شود، شرکت کند.

ترابیان درباره رقابت‌های برزیل ابراز داشت: این رقابت‌ها حکم بازی‌های تدارکاتی بسیار مناسبی برای جام جهانی را دارد و از آنجا که جام جهانی در برزیل برگزار می‌شود برای تیم‌های دعوت شده از اهمیت فراوانی برخوردار است. براساس دعوت رسمی به عمل آمده از تیم ملی فوتسال ایران پیشنهاد حضور در این رقابت‌ها در نشست امروز مطرح شد و اعضای کمیته فنی با حضور تیم ملی در این رقابت‌ها موافقت کردند. ترابیان درباره برنامه‌های تابستانی تیم ملی فوتسال هم گفت: پس از استراحت تیم در بازگشت از رقابت‌های جایزه بزرگ برزیل اردوی این تیم تیرماه در کمپ تیم‌های ملی شروعی دوباره خواهد داشت و مردادماه در تورنمنت روسیه شرکت خواهیم کرد که با حضور سه، چهار تیم قدرتمند فوتسال برگزار می‌شود. سپس در ادامه در اوایل شهریور براساس دعوت قبلی تیم ملی فوتسال هلند با این تیم در کشورش بازی خواهیم کرد.

ترابیان در بخش دیگری از سخنانش از انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های ملی پرتغال و اسپانیا در تهران خبر داد و گفت: براساس توافق ضمنی با «دوآرته» سرمربی تیم ملی فوتسال پرتغال قرار شد که این تیم اواخر شهریور به ایران بیاید و دیداری دوستانه با ما داشته باشد. اسپانیا هم پس از سفر تیم ملی کشورمان قرار است به ایران سفری داشته باشد و با تیم ملی دیداری تدارکاتی برگزار کند. این آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی پیش از سفرش به برزیل در مهرماه آینده خواهد بود.