دورنمای فوتبال ایران برای حرفه‌ای شدن امیدوارکننده است

ایسنا- دبیر فدراسیون فوتبال پس از نشست با ناظران کنفدراسیون آسیا، دورنمای فوتبال ایران را برای حرفه‌ای شدن امیدوارانه توصیف کرد.

مهدی محمدنبی گفت: تنها در دو مورد باید مستندات خود را ارائه کنیم که تا پایان ماه آوریل فرصت داریم. این دو مورد شامل مدارک مستندی است مبنی بر این که بازیکنان حرفه‌ای لیگ برتر که دارای قرارداد حرفه‌ای هستند باید از ۱۰ نفر به ۱۶ نفر افزایش یابد و سازمان لیگ حتما باید به صورت موسسه‌ای مستقل در ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

وی اضافه کرد: البته توصیه‌هایی نیز به فدراسیون فوتبال ایران ارائه شد که فکر می‌کنم ایران بتواند امتیاز قابل قبولی را کسب کند.

نبی، در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با توصیه ناظر AFC در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چیست؟ اظهار کرد: با توجه به میزبانی‌هایی که در بخش فوتبال یا فوتسال از سوی هر کشوری گرفته می‌شود باید استانداردهای AFC و تسهیلات مناسب برای تماشاگران فراهم شود.

ناظران AFC راغب بودند که چنین اتفاقی در ایران به وقوع بپیوندد، در شرایط فعلی نیز ما تابع سیاست کلان ورزش کشور هستیم.

وی به استانداردسازی استادیوم‌ها اشاره کرد و گفت:‌ معمولا بخشی از سقف طبقه دوم استادیوم‌ها نه به صورت کامل بلکه در حد استاندارد مسقف است که با توجه به نوع ابنیه استادیوم‌ها معمولا این کار انجام شده است، ما چنین وضعیتی را در استادیوم آزادی داریم و باید در استادیوم‌های دیگر نیز به آن توجه شود.

وی در رابطه با این که ایران چه زمانی می‌تواند به استانداردهای مورد نظر AFC دست یابد گفت: من تصور می‌کنم آینده‌ای نزدیک. در میان کشورهای آسیایی ۱۶ کشور دارای فاکتورهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند که یکی از آن‌ها ایران است.

فکر می‌کنم با توجه به در دستور کار قرار دادن خصوصی‌سازی باشگاه‌ها هر چه سریع‌تر بتوانیم خودمان را به صورت کامل با استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا تطبیق دهیم. بی‌تردید ما نمی‌توانیم استانداردهای آسیا را رعایت نکنیم؛ چرا که از آسیا عقب خواهیم افتاد.