هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است که رقابت‌های لیگ فوتبال ایران را از فصل نهم با حضور شانزده تیم برگزار کند. این در حالی است که عضو کمیته فنی فیفا معتقد است به دلیل ضعف‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی فوتبال ایران مسوولان بهتر است به فکر ۱۴ تیم کردن لیگ برتر ایران باشند.

محسن صفایی فراهانی اظهار کرد: بحث کاهش تیم‌های حاضر در لیگ برتر موضوعی است که شخصا به دلیل مشکلات کنونی فوتبال ایران بارها به آن تاکید داشته‌ام و خوشحالم که هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته از فصل نهم؛ تیم‌های لیگ برتر را به ۱۶ تیم کاهش دهد؛ چرا که این روند می‌تواند به رشد فوتبال کمک کند.

وی تاکید کرد: ۱۸ تیمی کردن لیگ برتر اشتباهی بود که نباید صورت می‌گرفت، اما به هر حال تصمیم جدید هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌تواند جبران اشتباهات گذشته تلقی شود.

صفایی فراهانی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات متعدد در برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران کاهش تیم‌ها می‌تواند حایز اهمیت باشد، چرا که با این سطح برنامه‌ریزی نمی‌توان لیگ را با این وسعت برنامه‌ریزی و پیگیری کرد. وی که ریاست کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال را نیز برعهده داشت، با اشاره به حضور نمایندگان AFC در ایران برای بررسی شرایط حرفه‌ای باشگاه‌های کشور جهت تخصیص سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: AFC ایرادات جدی به شرایط حرفه‌ای فوتبال ایران گرفته بود. در جلسه‌ای که با مسوولان فدراسیون داشتیم این نکات را بازگو کردم و تایید شد که برای کسب بهترین سهمیه ممکن هر چه سریع‌تر ایرادات رفع شود. امیدوارم که تا پایان اردیبهشت ماه ایرادات مذکور رفع شده تا سهمیه مناسب به ایران تعلق گیرد.

صفایی فراهانی تاکید کرد: با شرایطی که در فوتبال ایران وجود دارد بعید می‌دانم بیشتر از دو سهمیه به ایران تعلق گیرد که این نیز در حد نامطلوب خواهد بود، ولی به هر حال امیدوارم که این شرایط تغییر کند و بتوانیم حداکثر سهمیه ممکن را از لیگ قهرمانان آسیا کسب کنیم.