تا سال آینده یک متر مربع فضای ورزشی برای هر نفر ایجاد خواهد شد

ایسنا: اولین نشست خبری معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی در سال ۸۷ برگزار شد.

محمد علی‌آبادی با بررسی عملکرد سازمان تربیت بدنی در سال ۸۶ گفت: سال گذشته از جمله سال‌های ویژه در تاریخ ورزش کشور بود، هم از نظر توسعه زیر ساخت‌ها و هم در بعد ورزش قهرمانی و همگانی ورزش ایران عملکرد بی‌نظیری را از خود به جای گذاشت. وی توسعه مسائل اخلاقی و فرهنگی در ورزش را از جمله مسائل اصلی در سال ۸۷ عنوان کرد و گفت: ما باید به سمتی برویم که مسائل فرهنگی ورزش از شرایط کنونی بهتر شود که در این مسیر کمک رسانه‌‌های گروهی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

علی‌آبادی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزش گفت: هم اکنون ۲۰۰ پروژه ورزشی به بهره‌داری رسیده و سه هزار و پانصد پروژه در دست ساخت است. در دو سال آینده کار پانصد پروژه آغاز می‌شود و در پایان سال کار ساخت سه هزار و پانصد پروژه به پایان می‌رسد.

علی آبادی ادامه داد:‌ سال ۸۷ سال شکوفایی ورزش کشور در عرصه ساخت و ساز است، زیرا علاوه بر اتمام کار ساخت پروژه‌‌های استانی پروژه‌‌های ملی زیادی به بهره‌برداری می‌رسند و کار عملیاتی دهکده‌‌های المپیک نیز آغاز می‌شود و تا سال ۸۸ نیاز اولیه ورزش که همان یک متر مربع برای هر نفر است تامین خواهد شد.

وی با بیان این که ساخت و ساز اماکن ورزشی روند خوبی پیدا کرده است، گفت: از سال ۸۸ نگاه سازمان تغییر خواهد کرد و ساخت و ساز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. امروز دیگر در ساخت و ساز مشکلی نداریم و از امسال و به خصوص سال آینده نگاه عمیق‌تری به ورزش خواهیم داشت.

معاون رییس‌جمهور در مورد انتقاد مطبوعات و رسانه‌ها از ورزش گفت: به غیر از گروهی که نگاه ملی به ورزش ندارند بقیه دوستداران ورزش صادقانه و عاشقانه ورزش را دوست دارند و انتقادات آنها به دلیل دلسوزی است، اما متاسفانه عده‌ای خارج از کار رسانه به ورزش وارد شده‌اند و کار اقتصادی می‌کنند، ما نیز به آنها کاری نداریم. خوشبختانه با رسانه ملی نیز مشکل زیادی نداریم البته احساسم این است که رسانه ملی نباید تنها منعکس کننده وقایع ورزش باشد و باید به عنوان دانشگاهی برای توسعه همه جانبه ورزش کمک کند.

علی‌آبادی در رابطه‌ با حمایت سازمان تربیت بدنی از باشگاه‌‌های پرسپولیس و استقلال گفت: در سال ۸۵ نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان به هر یک از دو باشگاه و در سال ۸۶ حدود دو میلیارد تومان و در سال جاری به باشگاه استقلال بیش از یک میلیارد تومان کمک شده است، این اعتبارات به غیر از مجموعه‌‌های ورزشی است که در اختیار آنها قرار گرفته و بی‌تردید این کمک‌ها در تاریخ ورزش کشور بی‌نظیر است. وی در رابطه با موضع سازمان نسبت به قرارداد‌های بازیکنان گفت:‌ سازمان تربیت بدنی از مدیران باشگاه‌ها خواسته است که قراردادها را اصولی، منطقی و شفاف منعقد کنند و به آنها ابلاغ شده که با افراد خاطی برخورد شود.