کفاشیان: با صداوسیما به توافق نرسیم با کشورهای دیگر مذاکره می‌کنیم

رییس فدراسیون فوتبال از پیگیری‌های جدی کنفدراسیون آسیا و فیفا در رابطه با حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال ایران خبر داد.

علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال انجام داده‌اید گفت: برنامه جدی را هم اکنون در دست بررسی و اقدام داریم. طی مکاتباتی که AFC و فیفا با ما داشته‌اند، خواستار این شده‌اند که موضوع حق پخش مسابقات در سیستم فوتبال ایران جاری شود، در غیر این صورت در آینده قطعا مجازات‌هایی در انتظار ایران خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما ناچاریم با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به تفاهم برسیم چرا که از سوی مقامات آسیایی و جهانی با تهدید مواجه خواهیم شد و البته این حق فوتبال است که حق پخش تلویزیونی مسابقات نصیب آن شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر با صدا و سیما در این زمینه به تفاهم نرسیم ناچاریم برای حق پخش تلویزیونی با بخش‌های دیگر و یا رادیو و تلویزیون‌های سایر کشورها مذاکره کنیم.

وی اضافه کرد: حق پخش تلویزیونی طبق مواد ۷۵ و ۷۶ مصوب هیات دولت جزء اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی است و در کشورمان یک امر قانونی محسوب می‌شود. از طرفی این موضوع طبق مقررات فیفا و AFC باید اجرا شود، در غیر این صورت جزء ضعف کشور ما محسوب می‌شود.

کفاشیان گفت: صدا و سیما منابع درآمدی زیادی دارد که انتظار می‌رود حق فوتبال هم داده شود.