غربی‌ها قصد استفاده سیاسی از المپیک را دارند

مهر- رضا قراخانلو ضمن مخالفت با هرگونه تحریم بازی‌های المپیک که از سوی برخی کشورهای غربی مطرح می‌شود، تاکید کرد: برخی کشورها قصد سوء‌استفاده سیاسی از بازی‌های المپیک را دارند. رضا قراخانلو، رییس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به نتایج نشست اخیر مسوولان کمیته‌های ملی المپیک در چین اظهار داشت: در این نشست که با حضور نمایندگان ۲۰۵ کشور جهان در پکن برگزارشد، تمامی کشورها مخالفت خود را با سیاسی کردن رویداد ورزشی بزرگی نظیر المپیک که هدف آن نزدیکی و یکپارچگی ملت‌ها است اعلام کردند.

وی گفت: در این نشست همچنین کشورهای شرکت‌کننده از دولت چین خواستند تا مسائلی از جمله تبت را با آرامش و به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کند تا هدف المپیک تحت‌تاثیر این‌گونه مسائل بازدارنده قرار نگیرد.

قراخانلو درباره ترکیب کاروان ورزشی ایران اعزامی به رقابت‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت‌: حدود ۱۴ فدراسیون برای حضور در این رقابت‌ها در ایران نامزد شده بودند.

در برخی رشته‌ها شانس سهمیه نداریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم با حدود ۹ رشته ورزشی در المپیک پکن شرکت کنیم.

به گفته قراخانلو، تا یک‌ماه قبل از برگزاری المپیک همچنان شانس کسب سهمیه وجود دارد، از این رو اعلام شمار دقیق ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک درحال‌حاضر امکان‌پذیر نیست. وی در عین حال پیش‌بینی کرد که حدود ۵۰ ورزشکار کشورمان در رشته‌های مختلف در رقابت‌های المپیک حضور یابند.

بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ (۱۷ مرداد لغایت ۲ شهریور سال ۸۷) در شهر پکن پایتخت چین برگزار می‌شود.