اختلاس مالی در دستگاه ورزش استان اصفهان

ایسنا- در حالی که هنوز ورزش ایران خاطره اختلاس میلیاردی یکی از کارکنان بانوی اداره تربیت‌بدنی اصفهان را فراموش نکرده، اخبار جدیدی از اختلاس‌های مالی گسترده دیگر در دستگاه ورزش اصفهان حکایت می‌کند.

غلامرضا شیران، مدیر کل تربیت‌بدنی اصفهان، ضمن تایید موارد جدید اختلاس در اداره‌کل تربیت‌بدنی و یک هیات ورزشی از وجود مشکلات فراوان مالی این اداره‌کل خبر داد. شیران در همین رابطه گفت: بعد از اختلاس میلیاردی خانم «ص» که از سه سال پیش اقدام به جابه‌جایی پول از حساب اداره‌کل به حساب همسر و پدر و مادرش مبادرت می‌کرد، نماینده رییس سازمان به اصفهان آمد تا وضعیت مالی اداره‌کل و دیگر هیات‌های ورزشی را بررسی کند که متاسفانه با اختلاس‌های جدیدی روبه‌رو شد.

مدیرکل تربیت‌بدنی به یکی از این موارد اشاره کرد و افزود: آقای «ح - ج» مسوول قراردادهای اداره‌کل به علت یک‌سری تخلفات مالی دستگیر شده و پرونده‌ وی هم‌اکنون در دست بررسی است. البته وی با گذاشتن وثیقه آزاد شده اما، به زودی رای صادره اعلام خواهد شد. ضمن آنکه این فرد از اداره‌کل تریبت‌بدنی اخراج شده است.

وی در مورد تخلفات رییس سابق هیات ورزشی گلف نیز گفت: پرونده «د- ف» رییس سابق هیات گلف به علت قصور در انجام وظیفه و اختلاس‌های گسترده مالی در این هیات در دست بررسی است که به محض صدور رای آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

شیران ادامه داد: چون این تخلفات در زمان ریاست مدیرکل قبلی تربیت‌بدنی اصفهان صورت گرفته، وی باید پاسخگوی این موارد باشد و آن طور که شنیدم بنا به همین دلیل، از واگذاری پست جدید به وی نیز صرف‌نظر شده است.

غلامرضا شیران با اعتراف به مشکلات مالی فراوان در این اداره‌کل افزود: خوشبختانه استاندار اصفهان و سازمان تربیت‌بدنی وارد عمل شدند و به فریاد اداره‌کل رسیدند. حساب‌های تربیت‌بدنی تقریبا خالی بود و به لطف این دو ارگان توانستیم به حیات‌مان ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با درایت‌های صورت گرفته و تلاش کارکنان این اداره‌کل، مطمئنم که این بحران را با سلامت پشت سر خواهیم گذاشت تا در سال جدید به اهداف مورد نظر دست یابیم. درست است که سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم؛ اما، امسال با تلاش چندین برابری سعی خواهیم کرد کمبودها را در سال گذشته جبران کنیم.

شیران از تمامی اهالی ورزش اصفهان خواست به کمک این اداره‌کل بیایند تا موانع و مشکلات پیش‌روی را با کمک آنها برطرف شوند.

وی همچنین به سالم بودن دیگر مسوولان هیات‌ها و کارکنان اداره‌کل تربیت‌بدنی اشاره کرد و افزود: با صدای بلند اعلام می‌کنم با کمک، همت و تلاش همین مجموعه، کاری خواهیم کرد که ورزش ایران به ورزش اصفهان افتخار خواهد کرد.