مدیر تیم‌های ملی بسکتبال: وقت بازی با آمریکا را نداشتیم

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال گفت: بحث تغییر در کادر فنی تیم ملی تنها شایعه‌ای از جانب کسانی است که قصد کارشکنی در امور فدراسیون را دارند. رضا مشحون در رابطه با ایجاد تغییرات احتمالی کادر فنی اظهار کرد: به هیچ عنوان، کادر فنی تغییر نخواهد کرد. در حال حاضر ترومن، حاتمی و سرجان اعضای کادر فنی هستند البته احتمال دارد یک مربی داخلی به این ترکیب اضافه شود که در صورت نیاز به مربی جدید، با رییس فدراسیون صحبت می‌کنیم.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دعوت از بازیکنان جدید وجود ندارد. به جز بازیکنانی که محروم هستند سایر بازیکنان حاضر به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

مشحون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران دعوت آمریکا برای برگزاری دیدار تدارکاتی را می‌پذیرد، تصریح کرد: از آنجایی که وقت نداریم، دعوت آمریکا را رد کردیم. دعوت‌نامه آنها زمانی به دست ما رسید که ما برنامه‌ریزی کرده بودیم و این امر موجب شد به آمریکا سفر نکنیم.

وی درباره برنامه دیدارهای تدارکاتی بسکتبال تا المپیک گفت: پس از شش هفته تمرین مستمر از ۴ خرداد ابتدا به ایتالیا و بعد به صربستان می‌رویم و پس از گذراندن یک دوره تمرینی ۱۴ روزه عازم کرواسی، اسلوونی و لیتوانی می‌شویم. در نهایت بعد از گذراندن یک دوره ۱۲ روزه در ایران،‌ ۶ مرداد در تورنمنت دایامون بال چین شرکت می‌کنیم و براساس مذاکرات انجام شده با تیم‌های اسپانیا، روسیه و آنگولا، دو دیدار تمرینی با این تیم‌ها برگزار می‌کنیم. مدیر تیم‌های ملی بسکتبال در پاسخ به سوالی درباره احتمال دعوت از ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان برای حضور در ترکیب این تیم گفت: صد در صد او را به تیم جوانان دعوت می‌کنیم. ارسلان سرباز است و طبق قانون نظام وظیفه ایران، دانشجویانی که در خارج ایران مشغول تحصیل هستند برای دیدار خانواده اجازه دارند با ارائه گواهی دانشجویی یک بار در سال به مدت دو یا سه ماه وارد ایران شوند.