با رفتن تیم‌های فوتبال تهرانی به شهرستان‌های کشور تمرکززدایی از تهران آغاز شده تا بلکه این تیم‌ها با جذب تماشاگر در شهرستان‌ها بازی‌های داخل خانه موفق‌تری داشته باشند. فصل گذشته تیم فوتبال پاس به همدان منتقل شده و این انتقال بسیار به سود پاسی‌ها بود، همدانی‌ها صاحب تیم شدند و در تمام بازی‌های داخل خانه تیم فوتبال شهر خود را تشویق می‌کردند.

حضور تماشاگران در ورزشگاه در هنگام برگزاری بازی‌های خانگی یکی از امتیازات تیم میزبان به حساب می‌آید و با انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌های دیگر هم جذب تماشاگران در آن شهر راحت‌تر بوده و هم تمرکز تیم‌های فوتبال متعدد بر پایتخت کاهش می‌یابد.

تیم فوتبال پیکان در ادامه انتقالش به تبریز، زیرمجموعه شرکت وانت شده و هزینه‌های خود را از شرکت ایران خودرو جدا کرده است.

در حال حاضر تمام مقدمات انتقال این تیم انجام شده است اما این موضوع بنا به درخواست ایران خودرو تاکنون به رسانه‌ها کشیده نشده بود.

پیکان تیم‌داری را از زمان مهدی دادرس با خرید امتیاز بهمن آغاز کرد و در حالی که به لیگ برتر راه یافت، اما هیچ‌گاه نتوانست مقام قابل توجهی را در میان تیم‌ها به دست آورد.

تیم پیکان در حال حاضر زیر نظر محمد داورزنی، مدیرعامل باشگاه و رییس فدراسیون والیبال به کار خود ادامه می‌دهد و در سال آینده به عنوان یک تیم تبریزی مطرح خواهد شد.