پایان دخالت دولت بنگلادش در فدراسیون فوتبال

ایرنا- رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که تنها استقلال فدراسیون‌های فوتبال از دخالت‌های دولت است که می‌تواند به کمک توسعه فوتبال در آسیا بیاید.

رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا که در جلسه مطبوعاتی در داکا شرکت کرده بود درباره اصلاحات انجام شده در اساسنامه فدراسیون فوتبال بنگلادش و هماهنگی آن با اساسنامه مورد نظر فیفا برای تشکیل هیات‌های فوتبال کشورها گفت: هدف از اصلاح اساسنامه مستقل کردن آن بود تا همه اهالی فوتبال در آن نقش داشته باشند و احتمال دخالت سیاستمداران در آن غیرممکن شود. بن همام همچنین در پرده‌برداری از سنگ بنای اولین چمن مصنوعی فوتبال در بنگلادش در روز شنبه گفت: این پروژه که فاز دوم گل پروجکت فیفا است تا پایان سال‌جاری به پایان برسد.

او همچنین تاکید که که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا حمایت‌های خود را از فوتبال بنگلادش تا تبدیل فوتبال این کشور به وضعیتی بهتر ادامه خواهند داد.

بن همام که قبل از این مراسم با رییس سازمان تربیت بدنی و رییس ارتش ژنرال معین دیدار کرد گفت: ما درباره مسائل فوتبال با هم صحبت کردیم و من از علاقه ژنرال معین به فوتبال تحت تاثیر قرار گرفتم. به علاوه قرار شد که من تا پایان سال جاری یکبار دیگر به بنگلادش بیایم.

قبل از این داتو پل مونی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ساخت بنای مرکز تمرینی در باریزال را افتتاح کرد.

اصلاح اساسنامه و ساختار مدیریت فوتبال در بنگلادش در هماهنگی با برنامه های ویژن آسیا است و به نظرم قدم بلندی در پیشرفت فوتبال بنگلادش به حساب می‌آید.