درخواست 5/6میلیارد تومانی برای بازسازی مجموعه ورزشی آزادی

باتوجه به برگزاری دومین دوره مسابقات کشورهای اسلامی در سال ۸۸ به میزبانی ایران، مسوولان طی یک اقدام اساسی تصمیم به بازسازی مجموعه ورزشی آزادی دارند. به گزارش جامع‌نیوز پس از مشکلاتی که یخ‌زدگی لوله‌های مجموعه ورزشی آزادی با بارش برف در تهران برای برگزاری رقابت‌های فوتبال به وجود آورد تا حدودی فرسوده شدن برخی امکانات این مجموعه برای مسوولان روشن شد. این موضوع باعث شد تا قدری جدی‌تر نسبت به امکانات و تجهیزات مجموعه ورزشی آزادی تصمیم‌گیری کنند و کمی از خوش‌بینی خود نسبت به شرایط موجود بکاهند.

با نظر به اینکه تهران میزبانی دومین دوره مسابقات کشورهای اسلامی را در سال ۸۸ پیش رو دارد، وضعیت امکانات و تجهیزات مجموعه ورزشی آزادی یکی از اساسی‌ترین موارد مورد بررسی محسوب می‌شود. حسن ضیاءآذری، مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی در همین رابطه گفت: با توجه به میزبانی تهران در مسابقات کشورهای اسلامی در سال ۸۸ بودجه تعلق گرفته به مجموعه ورزشی آزادی رشد صد درصدی داشته است و مسوولان با نظر به تمام نیازهای مجموعه تا جایی که امکان داشته بودجه را متناسب با نیازها در نظر گرفته‌اند.

ضیاءآذری درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازسازی مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده قرار است کلیه اقدامات سخت‌افزاری برای مسابقات کشورهای اسلامی سال ۸۸ تا پایان سال ۸۷ به پایان برسد و شش ماهه نخست سال ۸۸ فقط به اقدامات نرم‌افزاری اختصاص یابد. مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی درباره بودجه مورد نیاز برای بازسازی مجموعه توضیح داد: در حال حاضر مبلغی که از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تقاضا کرده‌ایم شش میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان بوده است، البته این مقدار برای مرمت کل مجموعه کافی نیست و قرار است شرکت توسعه در صورت مواجه شدن با مشکل مالی از این طرح حمایت کند.

بازسازی این ورزشگاه و رفع نواقص احتمالی آن می‌تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایت شرکت‌کنندگان در دومین دوره رقابت‌های کشورهای اسلامی داشته باشد و به همین دلیل نیز این مساله یکی از برنامه‌های جدی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در سال ۸۷ خواهد بود.