ابراز رضایت نماینده AFC از پروژه آسیا ویژن در اصفهان

دکتر خبیری، عضو کمیته آسیا ویژن در مورد بیان اهداف این کمیته گفت: هدف از اجرای پروژه آسیا ویژن ایجاد بستر مناسب برای رشد فوتبال پایه در کشورهای در حال توسعه است که در حال حاضر ۱۰کشور در قاره آسیا درگیر این طرح هستند. وی گفت با اجرای این طرح ضمن تشکیل تیم‌های نوجوانان، جوانان و لیگ‌های منطقه‌ای، استان‌ها به صورت فدراسیون‌های استانی عمل خواهند کرد و با برخورداری از تشکیلات مستقل، در جهت رشد فوتبال منطقه‌ای تلاش می‌کنند. وی ادامه داد: این طرح یک برنامه‌ریزی استراتژیک درازمدت برای فوتبال است که در زمان ریاست دکتر دادکان وی، خواهان اجرای این طرح در کشورمان شد که بنا به دلایلی در آن زمان این طرح اجرا نشد و بالاخره در زمان حیات کمیته انتقالی این طرح در کشورمان شروع شد و تا این زمان در شهرهای اصفهان و شیراز این پروژه به انجام رسیده است. خبیری گفت: شاخصه‌های مهمی که AFC برای پیشرفت این طرح در استان‌ها یا مجموعه‌های ورزشی در نظر گرفته چند مولفه دارد که شامل توسعه داوری، مربیگری، بخش‌های نوجوانان، جوانان، نونهالان، بازاریابی، طب ورزشی، ورزش بانوان، مدیریت باشگاه‌ها و هواداران می‌باشد. وی در مورد اجرای این طرح در استان اصفهان گفت: اجرای این طرح در اصفهان روند رو به رشد بسیار خوبی دارد تا جایی که ما بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده در این خصوص دیدیم که در این استان باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی این استان در بعضی از قسمت‌ها از حد استاندارد ما نیز جلوتر بودند.

یکی از این مجموعه‌های ورزشی که در طرح آسیا ویژن در استان اصفهان شرکت می‌کند مجموعه فرهنگی ورزشی زنده رود حقیقت است.

این مجموعه ورزشی که در فولادشهر اصفهان واقع شده توسط بخش‌خصوصی احداث شده است. این مجموعه شامل زمین چمن، سالن چند منظوره ورزشی، سالن ورزش‌های همگانی (شامل ژیمناستیک، ایروبیک، کاراته، تکواندو و ...) می‌باشد.محمود حقیقت موسس و مربی مجموعه فوق از مربیان سازنده کشور است که سابقه مربیگری در باشگاه‌هایی مثل پلی‌اکریل اصفهان را دارد.

این مجموعه ورزشی در مدت ۳ سال فعالیت خود در رشته های مختلف با کار زیربنایی و اصولی تیم‌هایی را در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال در مسابقات مختلف از جمله آسیا ویژن شرکت داده و در این مدت ۹ مقام قهرمانی کسب کرده است.چنانچه این روند ادامه پیدا کند و این باشگاه به سازندگی در جهت فوتبال ادامه دهد، می‌تواند در آینده نزدیک با انتقال بازیکن به تیم‌های بزرگ به فوتبال کشور خدمت کند. حقیقت مدیر این مجموعه می‌گوید: با توجه به این که این مجموعه ورزشی در شهر فولادشهر و در اطراف مراکز صنعتی بزرگ واقع شده و طرح آسیاویژن در این مجموعه تا ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، امید است شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در جهت رشد ورزش کشور به مجموعه‌های این‌چنینی از بابت موضوع اسپانسرینگ کمک نموده تا در این استان شاهد رشد و توسعه بیشتر ورزش باشیم. وی گفت: این مجموعه آمادگی پذیرش فرزندان شاغل در این مراکز صنعتی را نیز دارد و با توجه به هزینه‌های زیاد در این راه همکاری این مراکز صنعتی می‌تواند در جهت ادامه حیات این مجموعه و بهبود وضعیت ورزش منطقه موثر و مفید باشد. شایان ذکر است در دیداری که آقای امتیاز رحمان نماینده کنفدراسیون آسیا و دکتر خبیری از این مجموعه داشتند از امکانات این مجموعه ورزشی ابراز رضایت کردند.