علی دایی: با توجه به سیستم تیم ملی بهترین‌ها را دعوت کردم

ایسنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هر چند شاید نام بعضی از بازیکنان از قلم افتاده باشد، اما تمام تلاشم این بود که جانب حق را رعایت کنم.

علی دایی در رابطه با فهرست ۳۰ نفره تیم ملی اظهار کرد: شاید در لیستی که اعلام کرده‌ام نام بعضی از بازیکنان از قلم افتاده باشد؛ اما با توجه به سیستمی که تیم ملی خواهد داشت، سعی کرده‌ام جانب حق را رعایت کنم و بهترین‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنم. وی سه عامل آمادگی، شخصیت و عملکرد در تیم‌های باشگاهی را سه فاکتور خود برای انتخاب بازیکنان تیم ملی اعلام کرد و گفت: تا آنجایی که می‌توانستم حق را در نظر گرفتم و بیشتر از بازیکنان داخلی که در رقابت‌های لیگ، بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند، دعوت کردم. امیدوارم که این بازیکنان بتوانند انگیزه بالایی از خود در تمرینات تیم ملی و بازی‌های پیش رو نشان دهند.

دایی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند علی دایی به دلیل حضورش در سایپا پنج بازیکن این تیم را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است، گفت: به نظرم شاید بازیکنان شایسته دیگری از سایپا بودند که می‌توانستند به اردوی تیم ملی دعوت شوند؛ اما به دلیل کمبود وقت، ما همین ۳۰ نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم. دایی افزود: در آینده همکارانم و خود من بازی‌های لیگ یک را نیز زیرنظر خواهیم گرفت. متاسفانه به دلیل شرایطی که وجود داشت، نتوانستیم بازیکنی از لیگ یک را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم؛ اما قطعا در آینده و پس از تماشای بازی‌های لیگ یک بازیکنان شایسته این لیگ را به اردوی تیم ملی دعوت خواهم کرد.

وی در پایان گفت: در تیم ملی چیزی به نام دستیار وجود ندارد و تمام کسانی که در کادر فنی حضور دارند، همه بزرگان و پیشکسوتان من هستند و سعی خواهیم کرد که با کاری دسته‌جمعی تیم ملی را به موفقیت برسانیم.

فهرست ۳۰ نفره تیم‌ملی فوتبال ایران اعلام شد

اکونیوز: سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران اسامی فهرست ۳۰ نفره تیم‌ملی را برای حضور در اردوی این تیم و بازی برابر تیم‌ملی کویت اعلام کرد.

این در حالی است که در ترکیب ملی پوشان ایران نام مهره‌هایی چون مهدوی‌کیا، کاظمیان‌، طالب‌لو و نصرتی دیده نمی‌شود. اسامی ۳۰ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم‌ملی فوتبال به این شرح است.

۱ - سید‌مهدی رحمتی ۲- حسن رودباریان ۳- میثاق معمارزاده ۴- سید‌جلال حسینی ۵- ‌هادی عقیلی ۶- امیر‌حسین صادقی ۷- حنیف عمران‌زاده ۸- محسن بنگر ۹- حسین کعبی ۱۰- مجید غلام‌نژاد ۱۱- پژمان نوری ۱۲- ستار زارع ۱۳- سید‌هاشم بیک زاده ۱۴- آندارانیک تیموریان ۱۵- ابراهیم صادقی ۱۶- عباس آقایی ۱۷- ایمان مبعلی ۱۸- میلاد می‌داودی ۱۹- رضا خالقی فر ۲۰- وحید امرایی ۲۱- علیرضا واحدی‌نیکبخت ۲۲- میلاد زنیدپور ۲۳- مهرزاد معدنچی ۲۴- علی کریمی ۲۵- مجتبی جباری ۲۶- مسعود شجاعی ۲۷- وحید ‌هاشمیان ۲۸- محسن خلیلی ۲۹- علیرضا عباسفرد ۳۰- مازیار زارع . تیم‌ملی ایران دوم فروردین ۸۷ در دیداری دوستانه مقابل تیم‌ملی بحرین صف‌آرایی می‌کند. ملی‌پوشان ایران در ششمین روز از سال جدید و در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ رو در روی تیم‌ملی فوتبال کویت قرار می‌گیرند.