از احضار شیث تا آزادی با کفالت

شیث رضایی که متهم به اخلال در امنیت پرواز است، پس از انجام تحقیقات اولیه صبح دیروز با صدور قرار کفالت ‌٥٠میلیون تومانی از سوی بازپرس دادسرای فرودگاه آزاد شد. قاضی بهروز مهاجری، بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه فرودگاه‌های کشور با تایید این خبر گفت: حسب گزارش ماموران امنیت پرواز، این فرد متهم است که ساعت ‌٣٠/‌١٧ روز ‌١١ اسفند ماه سال ‌جاری در پرواز شماره ‌٧١٣ شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد شیراز با گذشت حدود نیم ساعت از آغاز سفر، از غفلت مهماندار هواپیما استفاده کرده و با برداشتن میکروفون اعلام کرده «هواپیما در حال سقوط است.» وی با بیان این‌که برخی از مسافران دچار ترس و وحشت شده‌اند، افزود: با توجه به قانون مجازات اخلالگران در امنیت پرواز که رسیدگی به این جرائم را در صلاحیت مراجع قضایی پایتخت دانسته است، پرونده به دادسرای فرودگاه ارجاع شد و پس از احضار متهم، این شخص بلافاصله خود را به دادسرا معرفی کرد و مورد تحقیق قرار گرفت. بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ‌٩ تهران، ادامه داد: این بازیکن تیم پیروزی در دفاع از خود اظهار کرد که هیچ سوءنیتی نداشته و تنها به قصد شوخی و تفریح اقدام به این کار کرده است و با پذیرش اشتباه خود از مسافرین این پرواز عذرخواهی کرد. مهاجری گفت: در راستای انجام تحقیقات قضایی، صبح امروز (دیروز)حمید استیلی، ‌حبیب کاشانی، مدیر عامل باشگاه پیروزی و تعدادی از ماموران گارد امنیت پرواز نیز به عنوان مطلع مورد تحقیق قرار گرفتند. وی افزود: تعدادی از مردم با این اقدام متهم دچار وحشت شده‌اند که با ادامه تحقیقات در صورت وجود شاکی خصوصی، این پرونده از جنبه خصوصی نیز رسیدگی خواهد شد، اما در مجموع وحشت ایجاد شده در حد زیادی نبوده و خوشبختانه با درایت خلبان، گارد امنیت پرواز و همچنین مدیرعامل باشگاه پیروزی جو آرامی بر پرواز حاکم شده است. بازپرس دادسرای فرودگاه تاکید کرد: ما برای جامعه ورزشی کشور احترام زیادی قائلیم ولی به هر حال دستگاه قضایی حسب وظیفه ذاتی خود با اخلال‌گران در نظم عمومی در هر پست و مقامی که باشند برخورد قاطع و جدی خواهد داشت و احترام ما برای جامعه ورزش در این مورد، نفی برخورد قاطع نخواهد بود.

معاون حقوقی پرسپولیس: اقدام «شیث»

کودکانه بود

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: حرکت کودکانه شیث رضایی به لحاظ حقوقی اهمیت چندانی ندارد. شیث رضایی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس صبح دیروز با اتهام اخلال در امنیت پرواز به دادسرای فرودگاه احضار و تحقیقات از وی در این زمینه آغاز شد. شکری گفت: اتفاقی که در جریان پرواز تهران - شیراز در هواپیما رخ داد و شیث رضایی عامل آن بود، مساله چندان مهمی نیست و به هیچ وجه مجازاتی که بخواهد در فوتبال تصرف پیدا کند، قطعا تعیین نمی‌شود. وی افزود: در این خصوص شیث رضایی به شعبه اول دادسرای فرودگاه احضار شد تا مساله پس از ارائه توضیحاتی حل و فصل شود، چرا که به لحاظ حقوقی این قضیه موضوع چندان جدی ندارد. وی ادامه داد: ما هیچ قضاوتی در مورد تصمیم قاضی پرونده نمی‌کنیم اما، بنده و کاشانی اقداماتی انجام داده‌ایم که این موضوع طی چند روز آینده به زودی حل شود. شکری در پایان خاطر نشان کرد: یقینا این اقدام کودکانه شیث رضایی در دستور کار کمیته انضباطی باشگاه قرار خواهد گرفت و در آنجا تصمیم منصفانه‌ای درمورد این بازیکن گرفته خواهد شد. گفتنی است، شیث رضایی شنبه در جریان پرواز تیم فوتبال پرسپولیس به شیراز در اقدامی عجیب موجب ترس مسافران هواپیما شد. وی در حالی که هواپیما در حال پرواز بود، از غفلت مهماندار هواپیما استفاده کرده و با قرار گرفتن در پشت میکروفن به مسافران اعلام کرد هواپیما در حال سقوط است! این اقدام رضایی کافی بود تا دقایقی در داخل هواپیما وضعیت اضطراری ایجاد شود. هر چند بعد از مدتی مهمانداران هواپیما آرامش را به مسافران برگرداندند، اما حرکت شیث آنقدر زننده بود که واکنش عصبی مسافران را به همراه داشت.

احضار شیث رضایی به دادسرای فرودگاه

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس صبح دیروز به دادسرای فرودگاه احضار و تحقیقات از وی آغاز شد. ترحم اسدیان، سرپرست دادسرای ویژه‌‌ فرودگاه‌های کشور با اعلام این خبر گفت: شیث رضایی بازیکن تیم فوتبال پیروزی صبح امروز با اتهام اخلال در امنیت پرواز به دادسرای فرودگاه احضار و تحقیقات از وی در این زمینه آغاز شد. وی افزود: این فرد در امنیت پرواز تهران - شیراز اخلال ایجاد کرده و پرونده‌اش در حال حاضر در شعبه‌‌ اول بازپرسی دادسرای فرودگاه جریان دارد.

جریمه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس ضمن کسر ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد شیث رضایی دو جلسه وی را از همراهی این تیم محروم کرد.