اتفاق‌نظر اهالی فوتبال برای حمایت از دایی

انتخاب ناگهانی علی دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان واکنش‌های مثبتی در محافل داخلی و بین‌المللی داشت.

سایت فیفا در گزارشی پیرامون انتخاب علی دایی نوشت: ایران مهاجم بین‌المللی خود را به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال برگزید.

انتخابی که شوکی تازه به جریان طولانی انتخاب سرمربی‌ تیم این کشور وارد ساخت. عکس: میلاد پیامی

سایت فیفا در ادامه گزارش خود می‌نویسد: دایی در حالی زمام امور تیم‌ملی ایران را بر عهده می‌گیرد که تیمش اینک در مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم سوریه بازی کرده و تنها یک تساوی حاصل کارش بوده است.

اما برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران با بیان این که دایی انسان باهوش و سختکوشی است، ابراز امیدواری کرد: دایی در عرصه مربی‌گری تیم‌ملی فوتبال موفق باشد.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال هم درباره همزمانی فعالیت دایی در سایپا و تیم‌ملی گفت: دایی تا زمان انتخاب سرمربی جدید سایپا به صورت همزمان کار می‌کند، بعد از انتخاب سرمربی جدید سایپا، دایی تمام فکر و ذهنش را معطوف تیم‌ملی خواهد کرد. سرمربی تیم استقلال تهران هم انتخاب علی دایی را مثبت توصیف کرد.

کریمی گفت: حضور متمادی دایی در اروپا و کسب تجربیات گران‌بهای وی می‌تواند در راه پرپیچ و خم تیم‌ملی به نفع کشور باشد، به شرط این که با تمام قوا از وی حمایت لازم به عمل آید.

اما سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی کوتاه نوشت: کاپیتان پیشین تیم‌ملی ایران که در پایان فصل گذشته بازی‌های لیگ برتر و با قهرمانی سایپا از فوتبال خداحافظی کرد، اینک با قراردادی یک ساله و در شرایطی که قرار است تیم سایپا را نیز در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا هدایت کند تا چند روز دیگر لیست بازیکنان تیم‌ملی را اعلام خواهد کرد.

افشین قطبی پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: خودم و باشگاه پرسپولیس در خدمت تیم ملی خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تبریک انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: از این انتخاب خوشحالم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. وی که یکی از کاندیداهای مربی‌گری تیم ملی فوتبال بود، ادامه داد: شخصا هر کاری از دستم بربیاید برای کمک به تیم ملی فوتبال کشورم دریغ نخواهم کرد و برای هرگونه کمک به علی دایی آماده‌ام.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: همه باید برای موفقیت تیم ملی به علی دایی کمک کنند.

پرویز مظلومی افزود: علی دایی باید با انتخاب‌های درست و تمرینات مناسب و گذاشتن وقت بیشتر برای تیم ملی، برای موفقیت فوتبال کشور تلاش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون که سرمربی تیم ملی انتخاب شده است، همه باید به انتخاب فدراسیون احترام بگذارند و با کم کردن انتقادهایشان به علی دایی کمک کنند. منصور ابراهیم‌زاده و افشین پیروانی مربیان تیم ملی ایران از اظهارنظر درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی خودداری کردند و این موضوع را به نشست با سرمربی جدید و فدراسیون فوتبال موکول کردند.

منصور ابراهیم زاده گفت: این اتفاق به تازگی افتاده است و نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد. باید دید مسوولان فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند و من در این مورد بعدا صحبت می‌کنم.

افشین پیروانی نیز اظهار کرد: از این خبر مطلع شدم؛ اما فعلا در این باره صحبت نمی‌کنم و پس از مشخص شدن تمامی شرایط درباره آن اظهارنظر خواهم کرد.

سرمربی تیم برق شیراز گفت: سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر بیش از هر زمانی به حمایت تمامی جامعه فوتبال نیاز دارد.

محمود یاوری اظهار کرد: در هر صورت علی دایی اسطوره فوتبال ایران است و در فوتبال ما زحمات زیادی کشیده است. همان طور که افشین قطبی امتیاز بزرگ همکاری با مربیان بزرگ دنیا را داشت، علی دایی نیز در طول دوران حضورش در فوتبال اروپا با مربیان صاحب نامی همکاری کرده است. اکنون وظیفه تمامی جامعه فوتبال و به خصوص همه مربیان است که به خاطر تعصب ملی به علی دایی کمک کنند.

معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی اظهار کرد: همان طور که پیش از این هم گفته بودیم، سازمان تربیت بدنی از تصمیم فدراسیون حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و همین حمایت‌ها می‌تواند در نتیجه‌گیری مجموعه تیم ملی فوتبال ایران موثر باشد. به هر ترتیب ما از هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال گرفته حمایت می‌کنیم و به سرمربی جدید تیم ملی فوتبال احترام می‌گذاریم.

وی با تاکید بر این که همه دست‌اندرکاران در فوتبال ایران باید از این تصمیم حمایت کنند، یادآور شد: من از مردم فوتبال دوست ایران، نمایندگان رسانه‌های گروهی، کارشناسان، مربیان و هواداران فوتبال ملی می‌خواهم که در این شرایط که به سر می‌بریم دست به دست هم دهند و علی دایی و تیم ملی فوتبال ایران را حمایت کنند.

هاشمی با بیان این که دایی اعتبار فوتبال ایران است، تصریح کرد: علی دایی هم اکنون از بزرگترین اعتبارهای فوتبال ایران در دنیا است و امیدوارم که او بتواند در این آزمایش موفق و سربلند باشد. من به شخصه آرزوی موفقیت برای دایی دارم و امیدوارم که علی دایی با بازی‌های خوب تیم ملی بتواند نتیجه مناسبی هم کسب کند.