مشحون: پذیرش دعوت آمریکا از تیم ملی بسکتبال ایران به صورت مشروط

ایرنا- مدیر تیم‌های ملی بسکتبال ایران با اشاره به دعوت آمریکا از تیم ملی بسکتبال ایران گفت: این دعوت را به‌صورت مشروط پذیرفته و به این کشور اطلاع داده‌ایم.

رضا مشحون گفت: آمریکایی‌ها از تیم بسکتبال ایران دعوت کرده‌بودند تا خرداد ماه سال آینده در این کشور چند دیدار دوستانه انجام دهد که ما این زمان را رد کرده و پیشنهاد تاریخ ۲۵ و ۲۶تیر ماه را ارائه کرده‌ایم. وی درباره حریف تیم ملی بسکتبال ایران در آمریکا گفت : حریف تیم ملی از تیم‌های لیگ دسته دوم باشگاهی آمریکا خواهد بود. وی ‌ادامه ‌داد: در صورت پذیرش این دعوت و فراهم شدن مقدمات سفر به آمریکا، دیدار تدارکاتی و دوستانه با استرالیا در این تاریخ را لغو خواهیم کرد.

وی در خصوص دعوت کانادا ازتیم ملی بسکتبال ایران گفت: این دعوت را به دلیل فشردگی برنامه‌های تیم ملی در سال آینده رد کردیم.

مشحون افزود: با توجه ‌به ‌اینکه تیم زمان زیادی برای برگزاری اردوی آمادگی ندارد، تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم را با آمادگی خوبی راهی المپیک کنیم. وی ‌افزود: فدراسیون دعوتنامه‌های زیادی از سوی کشورهای مختلف برای برپایی اردوی تدارکاتی دریافت کرده که به دلیل کمی وقت، نمی‌توانیم در تمام آنها حاضر شویم.

مشحون گفت: براساس تصمیماتی که در زمینه برگزاری اردوهای تدارکاتی در فدراسیون اتخاذ شده، قرار است تیم ملی برای برپایی اردو به ترتیب‌ به کشورهای ایتالیا، صربستان، کرواسی، اسلونی، آمریکا یا استرالیا و جام‌های استانکویچ و دایمون بال در چین اعزام شود. وی اضافه کرد: براساس مذاکراتی که با کشورهای اسپانیا، آنگولا و روسیه در حاشیه دریافت جام اسکار در ایتالیا داشتیم، قرار شد تیم ملی پس از جام دایمون بال که آخرین اردوی تدارکاتی ایران در چین است، چند دیدار تدارکاتی با تیم‌های این کشورها انجام دهد.

به گفته مشحون اردوهای آمادگی تیم ملی از ۱۷فروردین ۸۷در تهران آغاز خواهد شد. وی در ادامه به اردوی تیم بسکتبال جوانان اشاره کرد و گفت: اردوی سی و دوم این تیم هفته آینده با حضور ۲۲بازیکن آغاز خواهد شد.

قرار است سال آینده (سال۸۷) بسکتبال ایران در تهران میزبان مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا باشد.