تعیین چارچوب برای قرارداد مربی تیم‌ملی

جامع نیوز - یکی از مشکلاتی که در راه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان است، عدم وجود یک چارچوب مشخص برای مبلغ قرارداد مربیان تیم ملی بوده که گویا مسوولان در نظر دارند تا ضوابطی را برای انتخاب سرمربی و مبلغ قرارداد وی مشخص کنند.

تاکنون هیچ چارچوب مشخصی برای در نظر گرفتن مبلغ قرارداد از مربیان تیم ملی وجود نداشته باشد و معمولا مربیان هر مبلغی را که مدنظر داشتند مطرح کرده و در صورت موافقت فدراسیون با این مبلغ، قرارداد بین آنها منعقد می‌شد. اما به دنبال مشکلات پیش آمده بر سر این اقدام، هیات رییسه فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا مربیانی با تحصیلات بالا و تجربه ملی بیشتر را در اولویت انتخاب قرار دهد.

رضایی‌فر، مسوول امور مالی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: در حال حاضر جدولی را برای حقوق مربیان تیم ملی طراحی کرده‌ایم و آن را به هیات رییسه فدراسیون فوتبال فرستادیم تا مطالب قید شده در آن جدول را در هنگام انتخاب سرمربی تیم ملی و تعیین مبلغ قرارداد وی مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: براساس این جدول میزان تحصیلات و تجربه ملی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب سرمربی خواهد بود و هر کدام از اینها به علاوه مدارک دیگری که آن سرمربی دارا باشد، در مبلغ قرارداد وی تاثیرگذار خواهد بود و چنین نیست که از این پس مبالغ تعلق گرفته به مربیان بی‌اساس و بدون پیروی از ضابطه مشخص باشد.