دبیر فدراسیون سوارکاری: برای توسعه سوارکاری به اعتبار زیادی نیاز است

ایرنا:‌ دبیر فدراسیون سوارکاری، با اشاره به اینکه در پی جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و کمک‌های مردمی برای توسعه این رشته ورزشی هستند، گفت: برای توسعه این رشته جذاب در سطح کشور نیاز به اعتبار زیادی است.

محمد کاظمیان افزود: با توجه به کاهش تصدی‌گری دولت و گرایش به سمت سیاستگذاری و نظارت بیشتر، فدراسیون تلاش خواهد کرد تا فضای لازم برای حضور بخش خصوصی در این بخش را فراهم کند. به گفته وی، هم اکنون ۳۰هیات سوارکاری در کشور فعال هستند و سوارکاری در پنج رشته پرش با اسب، سواری استقامت، درساژ، زیبایی و اسبدوانی در ایران برگزار می‌شود.

کاظمیان به تشکیل تیم ملی طی سال ۸۷ اشاره کرد و گفت: با توجه به دستیابی به آمادگی لازم سوارکاران برای حضور در بازی‌های ۲۰۱۰ گوانجوی چین باید تیم ملی از سال آینده تشکیل شود.

وی همچنین به برگزاری یک دوه رقابت‌های بین‌المللی سوارکاری با اسب قرضی در اواخر تابستان آتی خبر داد و گفت: پس از مشخص شدن، نوع مسابقه، ارتفاع موانع و میزان جوایز دعوت نامه‌هایی به کشورهای همجوار و مطرح در این رشته ارسال خواهیم کرد.

کاظمیان در مورد اینکه آیا مجوز قرنطینه دایمی توسط فدراسیون دریافت شده است، افزود: ما باید دو مرکز برای قرنطینه اعلام می‌کردیم که این کار توسط فدراسیون از ماه‌ها پیش انجام شده است، و بقیه کارها به عهده سازمان دامپزشکی کشور است.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی باید براساس پروتکل‌های جهانی در این زمینه پس از اطمینان از شرایط لازم این مراکز، نسبت به احراز این حق اقدام کند، که تاکنون خبری در این مورد به فدراسیون نداده است.