تناقض در گفته‌های روسای فدراسیون فوتبال درباره زمان انتخاب سرمربی تیم‌ملی

کفاشیان: آخر همین هفته

شفق: حداقل یک هفته

کمدی دنباله‌دار انتخاب سرمربی تیم‌ملی باز هم ادامه دارد. در حالی که از روز شنبه منابع خبری شانس افشین قطبی را برای نشستن بر روی نیمکت تیم‌ملی بیشتر از سایرین ارزیابی می‌کردند، اما صحبت‌های دیروز علی کفاشیان خلاف این نظر را ثابت می‌کرد. رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه صبح یکشنبه هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در مورد نامزدهای نهایی هدایت تیم‌ملی بررسی‌های لازم انجام شده است و با ارزیابی مربیان مدنظر، تا پایان هفته سرمربی تیم‌ملی انتخاب خواهد شد.

کفاشیان با تاکید بر انتخاب سرمربی تیم‌ملی از بین مربیان باشگاهی، بر تک‌شغله بودن سرمربی تیم‌ملی تاکید کرد.اما مهدی تاج که به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال در این روزها تلفن‌همراه خود را خاموش کرده، با این حرکت به ناصر شفق، عضو هیات‌رییسه این فرصت را داده تا در اظهاراتی کاملا متناقض با رییس فدراسیون فوتبال حداقل زمان برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی را یک‌هفته اعلام کند.

شفق که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده با اشاره به شرایط دشوار انتخاب اصلح برای تیم‌ملی گفت: می‌توانستیم در برابر سوریه هم یک سرمربی ایرانی در اختیار داشته باشیم.

اما هرج و مرج در انتخاب سرمربی تیم‌ملی باعث شده تا سایت گل هم در گزارشی با توجه به اخبار رسانه‌های داخلی بنویسید: «افشین قطبی» به ‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران منصوب خواهد شد.

این سایت خبری افزود: اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال ایران (IFF) فهرست کوتاهی از پنج مربی ایرانی را در روزهای شنبه و یکشنبه مورد بازبینی قرار دادند و ظاهرا افشین قطبی، سرمربی تیم پرسپولیس انتخاب متفق‌القول اعضای این هیات است.

«علی کفاشیان»، رییس فدراسیون فوتبال ایران در صورتی که توسط علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی این کشور کاملا حمایت شود‌، نام سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را اعلام خواهد کرد.

این فهرست کوتاه از سرمربیان داخلی ایران پس از آن تهیه شد که مقامات فوتبال این کشور نتوانستند با «خاویرکلمنته»، سرمربی اسپانیایی به توافق برسند.

گفته می‌شود اسامی «امیر قلعه‌نویی»، «بیژن ذوالفقار‌نسب» و «علی دایی» نیز در این فهرست دیده می‌شود.

قطبی پس از آنکه شغل خود را به‌عنوان دستیار «پیم وربیک»، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی رها کرد، در جولای ۲۰۰۷ به ایران آمد و سرمربیگری تیم پرسپولیس تهران را بر‌عهده گرفت.

قطبی در تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی تحت سرمربیگری «گاس هیدینک» هلندی از دسامبر ۲۰۰۰ تا جولای ۲۰۰۲ به عنوان تحلیل‌گر فنی و از اکتبر ۲۰۰۵ تا جولای ۲۰۰۶ در همین تیم با «دیک ادووکات» نیز کار کرده بود.

باید منتظر ماند و دید که ماراتن انتخاب سرمربی تیم‌ملی چه زمانی پایان می‌پذیرد.