شهرزاد مظفر: فردا اسامی اعلام می‌شود

در پایان اردوی ۵۲نفره تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در دور دوم مسابقات جام ملت‌ها، ۳۳بازیکن به اردوی بعدی که روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، دعوت شدند.

این اردو تا دوازدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت و تا زمان آغاز مسابقات جام ملت‌ها در روز دوم فروردین یک اردوی بلندمدت دیگر که همراه با بازی تدارکاتی با یکی از تیم‌های تایلند یا مالزی خواهد بود، برگزار می‌شود. در این رابطه شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: اردوی بسیار خوبی بود و نفرات جدید را که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، آزمایش کردیم.

وی با اشاره به جدی بودن انتخاب ۳۳بازیکن تیم ملی از میان ۵۲بازیکن گفت: انتخاب ما فرمالیته نبود و نفرات دعوت شده نشان دادند که صد درصد می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

مظفر گفت: AFC نام ۳۰نفر را از ما خواسته است، به همین دلیل ۳۰نفر را تا زمان آغاز مسابقات در اردو نگه می‌داریم. از حالا انتخاب کردن نفرات اصلی بسیار مشکل است؛ چراکه آنها واقعا به هم نزدیک هستند و مسائل غیرقابل پیش‌بینی نیز وجود دارد.

مظفر در رابطه با بازی تدارکاتی با مالزی و تایلند نیز گفت: انجام دیدار تدارکاتی با این تیم‌ها به شدت موردنیاز ما است و اگر با تایلند بازی کنیم خیلی بهتر است؛ چراکه از نظر نوع بازی به ما نزدیک هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ایران می‌تواند از گروه خود (میانمار، چین تایپه و ویتنام) بالا بیاید، گفت: پاسخ این سوال بسیار سخت است؛ اما فیلم حریفان را به دست آورده‌ایم که هرچه سریع‌تر باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

مظفر تیم ملی ایران را در رده یازدهم AFC و رده پنجاه و پنجم ذکر کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال که قرار است تا پایان دور دوم مسابقات جام ملت‌ها هدایت تیم ملی ایران را در سمت سرمربی بر عهده داشته باشد، در رابطه با حضور مربی خارجی برای هدایت تیم ملی گفت: به عقیده من همان طور که استفاده از مربی خارجی دارای سطح‌بندی است، در انتخاب مربی ایرانی نیز به همین منوال است، پس باید برای استفاده از مربیان خارجی سطح کار آنها را سنجید که آیا می‌توانند تیم را متحول کنند یا خیر؟

وی ادامه داد: به طور کلی با حضور مربی خارجی موافقم و نقش مثبت خواهد داشت؛ اما این مربی باید دارای جایگاه ویژه‌ای در فوتبال بوده و چیزی برای عرضه به مربیان و بازیکنان ایرانی داشته باشد.

مظفر در ادامه از پیدا کردن چهره‌های جدید در تیم‌ملی خبر داد و افزود: از دو سال پیش که اولین تیم‌ملی تشکیل شد، تیم با تغییر و تحولات زیادی همراه بود و هم‌اکنون تیم ۷۰ تا ۸۰درصد نسبت به گذشته تغییر کرده است.

در همین اردوی آخر نیز چهره‌های جدید را شناسایی کردیم که صد درصد به تیم کمک خواهند کرد. البته ما نباید تغییرات جدی داشته باشیم؛ چرا که تیم به هماهنگی و درک و تفاهم نیاز دارد که مورد توجه ما است.

وی اضافه کرد: ما دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت را در تیم ملی دنبال می‌کنیم. مسابقات جام ملت‌های آسیا جزو اهداف کوتاه مدت ما است. بنابراین افراد جدید را جایگزین نخواهیم کرد؛ چرا که در این اردو به حضور باتجربه‌ها در تیم نیاز داریم؛ اما یک سری را که خیلی مستعد و هماهنگ بودند، برای آینده روی آنها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال از برگزاری دو اردوی دیگر تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی خبر داد و افزود: زمین شماره ۳ در حد تیم ملی نیست و اردوهای بعدی را نیز در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهیم کرد.

وی در ارزیابی خود از برگزاری اولین لیگ فوتبال چمنی بانوان که کلیه بازیکنان تیم ملی را نیز از همین لیگ انتخاب کردند، توضیح داد: به طور کلی برگزاری مسابقات بانوان را مثبت ارزیابی می‌کنم؛ اما متاسفانه با سرمای شدید و بارش برف نیمه کاره باقی ماند.

مظفر گفت: من مشکل لیگ فوتبال زنان را در کمبود امکانات، اسپانسر و زمین‌های نامناسب می‌دانم که این مساله به طور وحشتناک خود را نشان می‌دهد. فوتبال از فوتسال بسیار سنگین‌تر است و اسپانسرها به سختی به سمت فوتبال جذب می‌شوند.

وی با بیان این که ایران سرزمین استعداد برای فوتبال است، گفت: از نظر استعداد فوتبال بانوان همانند فوتبال مردان است و از این نظر ایران را سرزمین استعداد می‌دانم.

مظفر تصریح کرد: اما واقعا از نظر امکانات با مشکل مواجه هستیم و هر چقدر اسپانسرهای بیشتری به لیگ بیایند به افزایش تعداد تیم‌های لیگ امیدوارتر خواهیم شد؛ اما ‌با این امکانات محدود تمرین کردن برای زنان در زمستان بسیار سخت است.