داورزنی: هرگز والیبال را فدای باشگاه پیکان نمی‌کنم

خبرگزاری مهر - رییس فدراسیون والیبال کشورمان که به‌زودی با دریافت حکم رسمی ‌مدیریت خود بر باشگاه پیکان را آغاز می‌کند، معتقد است اداره همزمان این دو نهاد هیچ اختلالی در روند فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای والیبال ایجاد نخواهد کرد.

محمدرضا داورزنی با بیان این مطلب اظهار داشت: مبنا و هدف اول من از انعقاد پروتکل همکاری با موسسه ایران خودرو و حضور در راس باشگاه پیکان، تقویت و حمایت بیشتر از فدراسیون والیبال و تیم‌های تحت نظارت این فدراسیون بود. وی تصریح کرد: من به عنوان یک مدیر حرفه‌ای هیچ گاه منافع ملی کشورم را به خاطر مسائل دیگر زیر پا نمی‌گذارم. والیبال همچون دیگر رشته‌های ورزشی، معیار شناخت بسیاری از جهانیان نسبت به ایران است، ضمن اینکه خوب می‌دانم هرگونه موفقیت و ناکامی ‌در این رشته برای کل جامعه و تمام افراد مسوول و غیرمسوول مهم به شمار می‌رود. بنابراین دور از عقل و منطق است که برای پذیرفتن سمت جدید بی گدار به آب زده باشم.

داورزنی به هزینه‌های بالا برای اداره امور والیبال اشاره کرد و گفت: خدمت در عرصه والیبال حرفه اصلی من به شمار می‌رود و هرگز اجازه نمی‌دهم به خاطر حضورم در نهادی دیگر آسیبی به این عرصه وارد شود. اما از طرفی اگر تمام وقت خود را فقط صرف حضور در فدراسیون کنم، نمی‌توانم والیبال را از جایگاهی که الان در آن قرار دارد، جلوتر بکشم چرا که انجام این کار هزینه‌ای بسیار بالاتر از آنچه سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در اختیارمان قرار می‌دهند، می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و ورزش باید در همکاری متقابل با یکدیگر باشند، افزود: دراین صورت ورزش و ورزشکاران ما به جایگاه‌های درخور شان و بالاتری دست پیدا می‌کنند‎‏، البته به شرطی که ورزش و اقتصاد کاملا در خدمت یکدیگر بوده و کمک حال هم در دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند‌مدت باشند.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه گفت: ایران خودرو که ششمین موسسه صنعتی در بین کشورهای جهان اسلام به شمار می‌رود، ظرفیت مناسب برای حمایت مالی از ورزش حتی در بیش از یک رشته را دارد. وقتی می‌توان در راستای یک همکاری دوجانبه و برنامه‌ریزی آگاهانه از این ظرفیت بهره گرفت، چرا باید از انجام آن غافل شد.

داورزنی با اشاره به دو شغله بودن برخی از روسای فدراسیون‌ها تصریح کرد: این موضوع در دنیا امری طبیعی است ضمن اینکه در ایران هم شاهد آن هستیم، همان‌طور که رییس فدراسیون قایقرانی معاون شهردار تهران است و رییس فدراسیون اتومبیلرانی ریاست سازمان گسترش را هم بر عهده دارد. پس نباید به موضوع حضور همزمان من در فدراسیون والیبال و باشگاه پیکان با دید منفی نگاه کرد به‌خصوص اینکه جنبه‌های مثبت این کار برای هر دو نهاد سودمند است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قرارداد، من وضعیت فعلی باشگاه پیکان را در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها سروسامان می‌دهم و در مقابل موسسه ایران خودرو تیم‌های ملی والیبال را در تمام رده‌های سنی و در تمام پیکارهای داخلی و برون مرزی حمایت مالی می‌کند، ضمن اینکه پشتیبانی از کانون‌های والیبال برای کشف، پرورش و آموزش بازیکنان مستعد به منظور تقویت زیر گروه تیم‌های ملی نیز بر عهده این موسسه است.