قرارداد کلمنته با ایران در ابهام

در حالی که در تهران همه مدیران ارشد فدراسیون فوتبال متفق‌القول از بازگشت کلمنته به ایران سخن می‌گویند، روزنامه معتبر آس‌اسپانیا به نقل از کلمنته نوشت که وی هیچگونه تعهدی به فوتبال ایران نداده است.»

به اعتقاد «مالدونادو» تحلیل‌گر روزنامه آس خاویر کلمنته در ایران تمام شرایط را بررسی کرد. احتمال قرارداد وی با ایران صفر نیست و باید تا یک‌شنبه صبر کرد، اما مشخص بود که او در ایران تن به امضای قرارداد نخواهد داد. حضور خاویر کلمنته در ورزشگاه آزادی موردی است که روزنامه SPORT بدان اشاره کرده و می‌آورد: «اما برای هزاران طرفداری که گوشه گوشه آزادی را پر کرده بودند، این بار نتیجه چندان مهم نبود. آنچه که بیشتر جلب توجه می‌کرد، حضور مرد باسکی اسپانیا یعنی خاویر کلمنته در گوشه ای از این ورزشگاه بود.»

نویسنده روزنامه اسپانیایی در ادامه با اشاره به اظهارات خاویر کلمنته در حاشیه این بازی عنوان می‌دارد: «فدراسیون ایران شرایط مرا پذیرفته. مهم نیست که چه اتفاقی روی دهد، اما من تا دوشنبه تصمیمی اعلام نخواهم کرد.»

کلمنته در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار این روزنامه از هیجان حضور در ورزشگاه آزادی می‌گوید و تاکید می‌کند: «من نمی‌دانم به طرفداران ایران چه بگویم، اما آنچه که می‌بینم حقیقتا برایم هیجان‌انگیز است.»

در عین حال نویسنده روزنامه اسپانیایی SPORT موکدانه از تمایل کلمنته برای حضور در ایران یاد می‌کند و می‌افزاید: «گرچه مرد باسکی نمی‌خواهد تا دوشنبه تصمیم خود را فاش کند، اما همه چیز گویای آن است که وی مربیگری تیم ملی ایران را خواهد پذیرفت. در این صورت وی در بیلبائو سکنی خواهد گزید و به ایران سفر خواهد کرد. این همان برنامه‌ای است که وی در تیم ملی صربستان نیز پیاده کرده بود.»

کلمنته که با اصرار مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی برای حضور تمام وقت در کشورمان روبه‌رو شده است، در این خصوص با کنایه به روزنامه SPORT می‌گوید: «اگر من کتبا مطمئن شوم که ایران راهی جام جهانی ۲۰۱۰ می‌شود، در آن صورت ۳۶۵ روز سال را به طور شبانه‌روزی در ایران خواهم بود و آن موقع است که بهترین دوستان و حتی نوه‌هایم را نیز با خود به این کشور خواهم آورد!»

اظهارات کلمنته در پایان بازی ایران - سوریه به این روزنامه اسپانیایی جالب توجه است، آنجا که می‌گوید: «سرعت ایران بسیار متفاوت و کندتر از اروپایی‌ها است و حتی می‌توان گفت به نوعی قابل قیاس نیست. بازیکنان ایرانی از بعد تکنیکی خوب هستند و سعی می‌کنند با این حربه ضعف‌های دیگر خود را بپوشانند.»