خوشحال می‌شوم با «دایی» کار کنم

ایسنا- کلمنته گفت: تلاش می‌کنم در فوتبال ایران تحول ایجاد کنم.

خاویر کلمنته گفت: با فدراسیون فوتبال ایران برای حضور سه ساله به توافق رسیده‌ایم و تلاش می‌کنم تا طی این مدت فوتبال ایران را متحول کنم. سرمربی تیم ملی ایران درباره انگیزه‌هایش برای موفقیت در تیم ملی ایران نیز گفت: تمامی تیم‌های دنیا در رشته‌های مختلف ورزشی از دوومیدانی و جودو گرفته تا فوتبال برای کسب مقام اول تلاش می‌کنند و بزرگ‌ترین هدف هر تیمی همین است و من نیز در فوتبال ایران به دنبال موفقیت هستم.

وی درباره شباهت‌های فوتبال ایران و اسپانیا نیز گفت: تمرین تمامی تیم‌های دنیا با یکدیگر متفاوت است، اما بین فوتبال ایران و اسپانیا شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد. بازیکنان هر دو کشور از نظر تکنیکی با هم شباهت‌هایی دارند اما، از نظر سرعت بازیکنان ایران و اسپانیا متفاوت هستند چرا که سرعت بازیکنان ایرانی از اسپانیایی‌ها کمتر است. در هر صورت فوتبال ایران نیاز دارد، حرفه‌ای‌تر فعالیت کند و به نظر می‌رسد در این رابطه ایرانی‌ها تشخیص دادند که من به دردشان می‌خورم.

خاویر کلمنته درباره بحث همکاری با «علی دایی» در تیم ملی نیز گفت: این موضوع از سوی من اعلام نشده است، اما دایی را به خوبی می‌شناسم. وی جزو نفرات برتر و شناخته شده فوتبال آسیاست و اگر امکان کار با دایی را داشته باشم خوشحال می‌شوم و از او نکات تازه‌ای یاد می‌گیرم.

سرمربی تیم ایران درباره استفاده از دستیاران ایرانی نیز گفت: من از اروپا به ایران آمده‌ام و طبیعی است که شناخت مربیان ایرانی از بازیکنان تیم فوتبال بیشتر از من است و بی‌تردید از حضور دستیاران ایرانی در تیم ملی استقبال می‌کنم.

کلمنته، همچنین با اشاره به این که در دیدار مقابل سوریه بر روی نیمکت تیم ملی حاضر نمی‌شود، افزود: بسیار امیدوارم که تیم ایران در این دیدار موفق شود. در این بازی از جایگاه عملکرد تیم ملی ایران را نگاه می‌کنم و با آن که معتقدم بازی آسانی نخواهد بود اما، تیم ایران بسیار توانمند است و می‌تواند سوریه را شکست دهد.

وی درباره امکانات سخت افزاری فوتبال ایران نیز گفت: امکانات ورزشگاه آزادی بسیار عالی بود و کمپ تیم‌های ملی نیز امکانات اصلی را داشت اما، چمنش به کیفیت چمن ورزشگاه آزادی نبود.