جامع نیوز - یک میلیارد و۸۰۰میلیون دلار برای ساخت ورزشگاه‌های‌ المپیک پکن هزینه شده‌است.چن گانگ، معاون شهردار پکن درباره ساخت اماکن ورزشی رقابت‌های المپیک پکن توضیح داد: ساخت ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار صرف شده است. معاون شهردار پکن ضمن بیان این مطلب درباره هزینه صرف شده جهت ساخت محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: چین همواره دراین زمینه فعال بوده و هزینه ورزشگاه «لانه» محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه رقابت‌ها نیز ۴۸۶میلیون دلار بوده است.

چن گانگ به‌ساخت «مکعب آب» استادیوم ورزش‌های آبی در پکن اشاره کرد و گفت: بخشی از هزینه‌های این ورزشگاه نیز از کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره کشته شدن شماری از کارگران در حین ساخت استادیوم لانه گفت: در جریان ساخت این ورزشگاه در دو سال گذشته دو نفر از کارگران کشته شدند. دینگ جینکوان، معاون اداره امنیت کار شهر پکن نیز گفت: این حوادث مورد بررسی قرار گرفته و به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت شده است.

در پکن ۳۱ ورزشگاه محل برگزاری رقابت‌های ‌المپیک ۲۰۰۸ خواهد بود و ورزشگاه‌هایی نیز در چند شهر میزبان برخی رشته‌ها ساخته شده است.