کسر امتیاز از پرسپولیس به خاطر بدهی 142هزار یورو به «کوپیان»

ایسنا- محکوم شدن باشگاه پرسپولیس به کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا، آخرین خبر در خصوص جذب حسین کعبی و آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس موضوعاتی است که حبیب کاشانی به تشریح آنها پرداخته است. مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره نامه فیفا برای کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس با اشاره به این که این پرونده شامل ۳ بخش مجزا بوده است، گفت: «در این پرونده ما با ۳ موضوع؛ پرداخت مبلغ قرارداد رافائل، پرداخت هزینه‌های دادرسی و نیز پرداخت سهم شرکت کوپیان، شرکت منتقل‌کننده این بازیکن روبه‌رو بودیم. ما برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دادیم و نماینده حقوقی باشگاه نیز در چندین نوبت برای پیگیری موضوع و رایزنی‌های لازم به سوئیس سفر کرد. در همین راستا و با کمک سازمان تربیت بدنی توانستیم مبلغ قرارداد رافائل را به این بازیکن پرداخت کنیم و به این ترتیب مسائل حقوقی آن منتفی شد».

حبیب کاشانی افزود: اما مساله‌ای که باعث ارسال نامه از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال کشورمان برای کسر ۶ امتیاز از باشگاه پرسپولیس شده، موضوع شکایت شرکت کوپیان و درخواست مبلغ مورد توافق با مدیریت وقت باشگاه به میزان ۱۳۲‌هزار یورو است که با دیرکرد آن به ۱۴۲‌هزار یورو افزایش یافته است. ما در این باره اعتراضی را به فیفا ارسال کردیم که متاسفانه بدون اینکه به این اعتراض ما پاسخی داده شود، حکم کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس صادر شد».

وی با اشاره به تماس باشگاه پرسپولیس با وکیل شرکت کوپیان تصریح کرد: «باید توجه داشت همین که ما موضوع این پرونده را طی ماه‌های اخیر به صورت جدی پیگیری کردیم و اقدام به پرداخت طلب رافائل نیز کردیم، نشان دهنده حسن نیت و جدی بودن ما در رفع این مشکلات است و انتظار می‌رود این مساله در صدور حکم علیه باشگاه مد نظر قرار گیرد. به هر حال ما چهارشنبه شب با وکیل شرکت کوپیان تماس گرفتیم و اعلام کردیم که برای پرداخت مبلغ ۱۴۲‌هزار یورو مشکلی نداریم و فقط فرصتی می‌خواهیم که با مساعدت سازمان تربیت بدنی این مبلغ را مهیا کرده و پرداخت کنیم».

کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت این مبلغ، بحث کسر ۶ امتیاز از باشگاه را منتفی خواهد کرد یا خیر، گفت: «به هرحال فیفا هم می‌خواهد که این مشکل حل شود و ما هم با انجام تعهدات باشگاه در دو بخش دیگر این پرونده، نشان دادیم برای حل مشکل و پرداخت بدهکاری باشگاه به این شرکت جدی هستیم و امیدواریم با پرداخت بخش سوم بدهکاری‌های مربوط به این نظر کنند». کاشانی اضافه کرد: «متاسفانه در عقد قراردادها به هیچ عنوان عملکرد مناسبی وجود نداشته است. مسابقات با‌هزار سختی برگزار می‌شود و با تلاش و سختی بسیار، امتیازات جمع می‌شود و آن وقت به همین راحتی و به خاطر موضوعاتی این‌چنینی از ما کسر امتیاز می‌شود.»

کاشانی همچنین درباره آخرین تحولات در خصوص جذب حسین کعبی گفت: چهارشنبه شب و در تماسی که با کعبی داشتیم اعلام شد که او دو تقاضا از کشورهای ترکیه و بلغارستان دارد، اما در قرارداد ایشان ذکر شده که فقط در انگلیس بازی می‌کند. بنابر این، باشگاه لستر نمی‌تواند کعبی را به این کشورها منتقل کند. در عین حال می‌خواهند شرایطی را مهیا کنند که غرامتی به این بازیکن ندهند. مجموع شرایط به سمتی می‌رود که حضور حسین کعبی در پرسپولیس مشکل خاصی نخواهد داشت و امیدواریم به زودی این امکان، مهیا شود».