ایسنا: معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی وزارت کشور، از بهره‌برداری ۱۵۶۵ پروژه عمرانی ملی ورزشی تا پایان دهه‌فجر امسال در کشور خبر داد و گفت: ۲۲۰۰ پروژه ورزشی نیز تا دو سال آینده به فضاهای ورزشی کشور افزوده خواهد شد. «محمدعلی شاعری»، در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین مجتمع ورزشی سرپوشیده مازندران در روستای خورشیدکلا از توابع شهرستان گلوگاه، با بیان اینکه توسعه فضاهای ورزشی یکی از اولویت‌های اصلی دولت نهم است، خاطرنشان کرد: کارنامه فعالیت‌های ورزشی دولت نهم بسیار درخشان است و در حالی‌که طی سال‌های ۷۴ تا ۸۴ کل پروژه‌های ورزشی در کشور ۱۵۳۵ مورد بوده است، این رقم در دو سال گذشته جهش عظیمی داشته است. وی افزود: سرانه فضاهای ورزشی تا قبل از ریاست‌جمهوری دکتر احمدی‌نژاد ۳۰سانتی‌متر بوده و هم اکنون به حدود دو برابر رسیده است.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی وزیر کشور یادآور شد: کاهش مدت زمان بهره‌برداری پروژه‌های ورزشی از ۱۰ سال به ۶ سال و حتی در برخی موارد به ۲ سال از دیگر تلاش‌های دولت در امر ورزش است. وی اضافه کرد: هر ماهه شاهد افتتاح یک سالن بزرگ ورزشی در کشور هستیم. شاعری، وقفه و رهاسازی اجرای پروژه‌ها را یکی از دلایل خسارت به دولت عنوان و اظهار امیدواری کرد: با تلاش فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان گلوگاه، این پروژه ملی بدون وقفه و بدون چشم‌داشت به هزینه‌های سنواتی، تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منوچهر تات، فرماندار گلوگاه نیز از رایزنی در خصوص در اختیار قرار دادن ۱۰۰ هکتار زمین به سازمان تربیت بدنی جهت احداث دهکده المپیک کشورهای اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: کلنگ احداث این پروژه که برای شهرستان گلوگاه یا جویبار در مازندران در نظر گرفته شده بود، در روزهای آتی در گلوگاه به زمین زده خواهد شد.

بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی سرپوشیده استان مازندران در زمینی با مساحت ۳۰‌هزار مترمربع و با هزینه یک‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.