بدهی دومیلیارد تومانی فدراسیون فوتبال

ایسنا- در حالی که هنوز برخی قهرمانان و مربیان پس از گذشت یک سال از بازی‌های آسیایی دوحه، جوایز قهرمانی خود را دریافت نکرده‌اند، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان تربیت بدنی گفت: دیگر کاری نمی‌توان انجام داد، تنها منتظریم دولت تا پایان بهمن ماه کمک‌های نقدی خود را به ما بدهد. ارشدی با بیان این مطلب گفت: بخش عمده‌ای از جوایز قهرمانان و مربیان مسابقات آسیایی دوحه را پرداخت کرده‌ایم. برخی فدراسیون‌ها نیز مانند کشتی از محل اعتبارات خود جوایز مربیان را داده‌اند. برخی فدراسیون‌ها نیز هنوز جایزه‌ای دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان این که ۷۰‌درصد ورزشکاران و مربیان جوایز خود را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: با توجه به تعداد کم باقی مانده امیدواریم تا پایان بهمن ماه از محل اعتباراتی که ریاست جمهوری برای ما در نظر گرفته است، بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی در ادامه گفت: برای آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به مسابقات المپیک پکن نیز دولت قرار است، رقمی بالغ بر ۸ میلیارد تومان به ورزش کمک کند که با این توصیف فدراسیون‌ها مشکل مالی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که بدهی دو میلیاردتومانی فدراسیون فوتبال صحت دارد و سازمان تربیت‌بدنی کمکی به این فدراسیون خواهد کرد یا خیر، گفت: در رابطه با بدهی یا کمبود اعتبارات، فدراسیون فوتبال هیچ موضوعی را به سازمان تربیت‌بدنی اعلام نکرده است؛ اما در صورت انعکاس همان‌طور که سازمان تربیت‌بدنی از دیگر رشته‌های ورزشی حمایت می‌کند، ما موضوع را بررسی خواهیم کرد، اگر واقعا مشکلی باشد، فوتبال را حمایت می‌کنیم؛ اما با توجه به درآمدزا بودن فوتبال حتما کمک‌های ما به اندازه کشتی و وزنه‌برداری نخواهد بود.