با پیش‌قرارداد ۷۵۰‌هزار یورو و حقوق ماهیانه ۳۰‌هزار یورو، قراردادی تا آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ با کلمنته بسته شد.

به گزارش جامع‌نیوز، خاویر کلمنته، سرمربی اسپانیایی که از طرف فدراسیون فوتبال ایران برای سرمربی‌گری تیم ملی ایران در نظر گرفته شده است، شنبه شب وارد ایران می‌شود و برای دیدار تیم ملی ایران مقابل سوریه در ۱۷ بهمن‌ماه جاری روی نیمکت خواهد نشست. در حال حاضر پیش‌قراردادی با کلمنته منعقد شده است که طی آن سازمان تربیت بدنی مبلغ ۷۵۰‌هزار یورو را به وی پرداخت

می‌کند. قرارداد اصلی فدراسیون فوتبال با وی از اکنون تا آغاز جام جهانی ۲۰۱۰ است که طی آن حقوق ماهیانه ۳۰‌هزار یورو برای کلمنته و دو دستیارش در نظر گرفته شده است و پرداخت این مبلغ به عهده خود فدراسیون فوتبال ایران است. فدراسیون فوتبال حقوق ماهیانه کلمنته را از‌درصدی که از سوی صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزش به فدراسیون تعلق می‌گیرد، می‌پردازد.

روند کاری این صندوق به این گونه است که پس از کسر هزینه‌ها ۹۰‌درصد از درآمد حاصل از تبلیغات اطراف زمین فوتبال را به فدراسیون داده و ۱۰‌درصد این درآمد را برای خود نگه می‌دارد.

قابل ذکر است که در قرارداد کلمنته آمده است که وی درصورت پیروزی ایران در مسابقات رسمی به اندازه یک‌سوم مبلغ دریافتی ماهیانه‌اش، یعنی مبلغی در حدود ۱۰‌هزار یورو پاداش دریافت خواهد کرد.

این مسابقات رسمی شامل بازی‌های مقدماتی جام جهانی و رقابت‌های مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا است.