قراخانلو: با پرداخت هزینه‌های لازم به سطح جهانی نزدیک‌تر می‌شویم

جامع نیوز - رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما بایستی هزینه‌های لازم را در ورزش بپردازیم تا به سطح جهانی نزدیک‌تر شویم.

نشست کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک روز دوشنبه در محل این ستاد واقع در مجموعه ورزشی انقلاب با حضور آقایان دکتر قراخانلو ریاست کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی ریاست کمیته تدارکاتی و مهدوی دبیر ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک برگزار شد. با توجه به زمان باقیمانده تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، مسوولین حاضر در این جلسه به بحث در خصوص برنامه‌ریزی برای حضوری مقتدرانه در این رقابت‌ها پرداختند.

دکتر قراخانلو ریاست کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: در کنار آماده شدن برای بازی‌های آسیایی گوانگ جو، بایستی تمرکز اصلی را بر المپیک پکن قرار دهیم.وی همچنین اظهار داشت: بایستی با استفاده از تجارب دوحه قطر، ترتیبی اتخاذ گردد که روانشناس، مسوول تغذیه و ماساژور در کنار تمامی تیم‌های اعزامی به پکن قرار گیرند تا به دستاوردهای بهتری برسیم. ما بایستی هزینه‌های لازم را در ورزش بپردازیم تا به سطح جهانی ورزش نزدیک‌تر شویم.

قراخانلو در رابطه با مسائل تغذیه‌های ورزشکار ملی‌پوش گفت: دانش تغذیه‌ای ملی پوشان المپیکی و مربیان آنها بایستی ارتقای یابد و برای دستیابی به این هدف، دوره‌های ویژه گذاشته شود.

در این نشست که مسوولین کمیته‌های مختلف ستاد تدارکاتی نیز در آن حضور داشتند، دکتر سجادی نیز با اشاره به وقت باقیمانده تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: فضای ورزشی کشور باید المپیکی شود و فعالیت‌ها شدت پیدا کند و کمیته‌های داخلی ستاد تدارکاتی بایستی برنامه‌های مدونی را تهیه کرده و با یک برنامه‌ریزی اصولی از اول اسفند ماه تا مرداد ماه سال آینده (آغاز بازی‌های المپیک) به صورت ویژه فعالیت‌های خود را گسترش و توسعه دهند.

سجادی ادامه داد: نشست‌های تخصصی ما با روسای فدراسیون‌های نامزد حضور در المپیک پکن برگزار خواهد شد و بازدید از اردوهای تدارکاتی نیز در دستور کار ستاد قرار دارد.

دکتر سجادی ادامه داد: کمیته ملی المپیک همه گونه حمایت را از قهرمانان المپیکی به عمل خواهد آورد و در نظر داریم خدمات ویژه و خاصی را در این ۵ ماه باقیمانده تا المپیک پکن به فدراسیون‌ها ارائه دهیم.

وی در رابطه با مسائل پزشکی اردوهای تدارکاتی گفت: اولویت کمیته ملی المپیک بر اختصاص یک پزشک به هریک از رشته‌های المپیکی که دارای نفرات بیشتری هستند، قرار گرفته و در نظر داریم مشکلات تیم‌ها را از نظر ماساژور اختصاصی هم برطرف نماییم.

دکتر سجادی همچنین گفت: کمیته ملی المپیک در بخش تغذیه ورزشکاران المپیکی هم برنامه ویژه دارد که به زودی به اجراء خواهد گذاشت.

در ادامه صحبت‌های سجادی، مهدوی دبیر ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک، از نشست با کمیته‌های داخلی ستاد بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: برنامه اردوهای تدارکاتی تیم‌های المپیکی از فدراسیون‌ها گرفته شده و بزودی برای حل مشکلات احتمالی با یک برنامه مدون از تمامی این اردوها بازدید خواهد شد.

سپس مرادی ریاست کمیته پزشکی از زمان، نیروی انسانی، برنامه‌ریزی و منابع به‌عنوان چهار شاخص مهم در بخش پزشکی و تیم‌های اعزامی به المپیک پکن یاد کرد و اعلام نمود که از اول اسفند ماه برنامه معاینات فنی و بررسی مسائل تغذیه‌ای ورزشکاران ملی پوش آغاز خواهد شد.

دکتر کردی مسوول کمیته علمی نیز طی سخنانی خواستار کنترل تمامی اموری گردید که بر فرایند تمرینی ورزشکاران تاثیر گذار هستند و گفت: زمان بسیار کم است، قابلیت‌های مختلف فنی ورزشی ملی پوشان بایستی کنترل شوند و هر چه زودتر نظارت‌های نهایی کمیته علمی بر نحوه آماده‌سازی ملی پوشان با وسعت تمام آغاز گردد.