کلمنته: ایران زیبا و دوست‌داشتنی است

خبرگزاری فوتبال ایران - خاویر کلمنته پس از توافق با نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با روزنامه مطرح آس اظهار داشت: ‌ایران کشور امنی است، مساله بمب اتم هم به من ربطی ندارد هرچند خود ما در اسپانیا هم به فکر ساخت آن هستیم! کلمنته در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل موافقت با پیشنهاد تیم ملی ایران گفت: برای چه اینجا بمانم؟ چه کاری دارم که در اینجا انجام دهم؟ همه نیمکت‌ها در لالیگا پر شده و من به دنبال فرصت دیگری هستم.

وی در‌خصوص شرایط امنیتی خاورمیانه اظهار داشت: ایران شرایط خوبی دارد. جنگ در عراق جریان دارد نه در ایران. شنیده‌ام که تهران به اندازه کافی امن و آرام است‌، همچنین می‌گویند ایران کشور زیبایی است و بسیار دوست‌داشتنی.

خبرنگار روزنامه آس در سوال عجیبی همراه با شیطنت خطاب به کلمنته گفت: می‌گویند آنها بمب اتم می‌سازند‌. کلمنته در پاسخ اظهار داشت: این مسائل به من ربطی ندارد چون برای فعالیت ورزشی به ایران می‌روم. مگر خود ما در اسپانیا به فکر ساخت بمب اتم نیستیم؟ البته من به این چیزها اصلا توجهی ندارم چون با سیاست کاری ندارم. برایم اهمیتی ندارد که چه می‌گویند. من می‌روم تا این تیم را به جام جهانی برسانم.

سرمربی جدید تیم‌ملی ایران در خصوص عقد قرارداد سه‌ساله با فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: ما توافقنامه‌ای نوشته‌ایم، اما برای عقد قرارداد نهایی به تهران خواهم رفت و از امکانات ورزشی آنها دیدن می‌کنم. توافق نهایی ما به شرایطی که پیش می‌آید بستگی دارد. در این بین شرط و شروطی وجود دارد و آن شرط رساندن تیم ملی ایران به جام جهانی است.

کلمنته در خصوص دستیارانش گفت: من با ویداکوویچ به تهران می‌روم که در تیم صربستان هم به من کمک می‌کرد. همچنین یکی از مربیان بیلبائو ممکن است با من همکاری کند که البته با او تماس گرفته‌ام، اما چون هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم نمی‌خواهم نام او را بیاورم.

مربی اسپانیایی در خصوص آشنایی با فرهنگ و عادات مردم ایران اظهار داشت: باید با نکونام در مورد کشورش صحبت کنم. می‌خواهم با او دیداری داشته باشم و ساعتی را در پامپلونا کنار هم بگذرانیم و با هم شام بخوریم. در مورد فرهنگ مردم ایران و عادات آنها و خیلی چیزهای دیگر باید با هم صحبت کنیم. او قطعا می‌تواند به من کمک زیادی کند. او هم البته در تیم ملی ایران حضور خواهد داشت، چون یکی از بهترین فوتبالیست‌های این کشور است.

کلمنته در پایان گفت: من روز چهارشنبه به تهران می‌روم تا بازی ایران و کاستاریکا را از نزدیک تماشا کنم. البته برای تجدید قوا به زودی بازمی‌گردم چون پس از بازگشت به ایران در سفر بعدی باید ۵‌ماه به صورت فشرده و بدون استراحت در این کشور بمانم و به کار ادامه بدهم.