خبرگزاری مهر- مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون شطرنج صبح روز پنجشنبه با حضور مسوولان این فدراسیون و روسای هیات‌های استان‌ها در محل این فدراسیون برگزار شد. محمد ابراهیم‌ مداحی رییس فدراسیون شطرنج در حاشیه برگزاری مجمع عادی و سالیانه فدراسیون گفت:‌ بودجه سالیانه برای فعالیت در سال جاری ۴۰۰میلیون تومان بود؛ اما با توجه به حجم برنامه‌هایی که در پیش داشتیم با برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها رایزنی کرده و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر به کل بودجه خود اضافه کردیم.

وی افزود: این در حالیست که هزینه کل فعالیت ما در سال جاری دوبرابر بودجه ابتدایی بود، یعنی اجرای تمام برنامه‌های ما ۸۰۰میلیون تومان هزینه در بر داشت.در ادامه محمدهادی حسام رییس مرکز توسعه ورزش همگانی سازمان تربیت‌بدنی که در این مجمع حضور داشت، گفت: فدراسیون‌هایی که مدام از پول و بودجه بیشتر حرف می‌زنند فاقد برنامه‌ریزی اصولی و اساسی هستند.

معاون سازمان تربیت‌بدنی که ریاست مجمع عادی و سالیانه فدراسیون شطرنج را برعهده داشت، در جریان برگزاری این مجمع اظهار داشت: سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک برای تشکیل اردوی تدارکاتی، استخدام مربی خارجی و بسیاری فعالیت‌های دیگر در رشته‌های مختلف به اندازه کافی فدراسیون‌های مربوطه را حمایت می‌کنند اما با این حال برخی فدراسیون‌ها مدام از میزان بودجه خود و کمبود آن گله‌‌مند هستند.وی افزود: به نظر می‌رسد اینگونه فدراسیون‌ها که مدام از پول حرف می‌زنند برنامه‌محور نیستند.

به طور حتم اگر فدراسیونی برنامه‌ریزی منطقی برای فعالیت‌های خود داشته باشد و براساس همین برنامه‌ریزی پیش‌ برود می‌تواند با همان بودجه سالیانه که در اختیارش قرار می‌گیرد بسیاری از امورات خود را بگذراند.

حسام در ادامه تصریح کرد:‌در هر حال سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک حداکثر تلاش خود را برای حمایت مالی فدراسیون‌های فعال انجام می‌دهند. همچنین برای مسابقات مهمی چون کشورهای اسلامی، گوانجوچین، بازی‌های داخل سالن ویتنام و اولین‌دوره رقابت‌های قهرمانی ساحلی آسیا بودجه خاصی را در نظر گرفته‌‌ایم، ضمن اینکه رییس‌جمهوری در این زمینه قول همکاری داده‌‌اند.

معاون سازمان تربیت‌بدنی به اهداف عمرانی این سازمان اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۸۸ پرونده تمام پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور را می‌بندیم تا به هدف خود که اختصاص یک‌مترمربع فضای مفید و استاندارد ورزشی برای هر ایرانی است، دست یابیم. به همین‌منظور بودجه خود را در بخش عمرانی با اضافه کردن ۱۳۲میلیارد تومان به ۳۲۵میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.