مرتضی ناعمه

صفحه ۷ روزنامه دنیای اقتصاد که مدت‌ها است به عنوان صفحه ورزشی در حال انتشار است، اینک در مرحله گذر و دگردیسی خود به سر می‌برد.امروزه نگاه تخصصی به مقوله‌های مختلف در رسانه‌ها باعث ایجاد جذابیت و نگاه ویژه به آن موضوع می‌شود. به همین دلیل اعتقاد داریم نگاه اقتصادی به ورزش در ایران که تاکنون کمتر وجود داشته باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند برای حضور در ورزش، تصمیم‌گیری آسان‌تری داشته باشند. ما عقیده داریم جهت نزدیک کردن ورزش دولتی به سمت خصوصی‌سازی و ارتباط نزدیک‌تر بین صنعت و ورزش باید به چند نکته توجه ویژه داشت:

۱ - باید نقش ورزش را در اقتصاد تعیین کنیم و بپذیریم که ورزش یک تولید کننده است.

۲ - ورزش می‌تواند در اقتصاد تاثیرگذار باشد، تاثیرش هم محدود نیست؛ یعنی اگر پارامترهای تاثیرگذار را بررسی کنیم، چه از بعد جامعه‌شناسی و چه از بعد روان‌شناسی جامعه و چه در بعد اقتصاد کلان، متوجه این موضوع می‌شویم.

۳ - جامعه زمانی به سوی جامعه سالم حرکت می‌کند که تمام جامعه در اقتصاد کلان تاثیرگذار باشند، کسانی که این روند را می‌بینند با یک نگاه اقتصادی متوجه می‌شوند که سرمایه‌گذاری در ورزش چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

به همین دلیل در این صفحه می‌خواهیم نشان دهیم که چه راهکارهایی برای اقتصادی شدن و صنعتی شدن ورزش ایران با در نظر گرفتن هزینه‌ها و درآمدها وجود دارد، محصولات کارخانه ورزش اعم از پخش تلویزیونی، بازیکن، تبلیغات و استادیوم چه ارزش مالی دارد و نهایتا رشته‌های ورزشی و مناطق ورزشی اقتصادی را به شکل مناسبی معرفی کنیم. مانند همیشه اعتقاد داریم برای نیل به اهداف، جز در گرو حمایت‌ها، نظرات و انتقادات شما عزیزان به ویژه متخصصان اقتصاد و ورزش راهی نداریم.