گرچه دیدار تیم‌های والیبال بانک صادرات مشهد - سنگ آهن بافق و اتکا - گل گهر سیرجان می‌تواند دارای جذابیت‌های زیادی باشد، اما مصاف تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پگاه ارومیه دیداری خواهد بود از جنس دیگر.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر والیبال بعدازظهر امروز با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد و اگر این بار اتفاقات و حوادث جوی ایجاد مشکل نکند، می‌توان به انجام هر شش دیدار خوشبین بود. اما در مهم‌ترین دیدارهای هفته، تیم پتروشیمی در ماهشهر از تیم پگاه میزبانی می‌کند. شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی رقابت‌های امسال کاملا متفاوت است. تیم پتروشیمی با توجه به ناکامی‌های گذشته‌اش توانسته تا عنوانی بهتر از یازدهمی جدول رده‌بندی را به دست آورد و این در حالی است که تیم پگاه ارومیه در مکان دوم جدول رده‌بندی در تعقیب تیم پیکان صدرنشین است؛ اما موضوعی که این دیدار را از سایر بازی‌های هفته متمایز می‌کند نام‌های پرآوازه دو تیم است. از طرفی کسب برخی نتایج دور از انتظار از سوی تیم پتروشیمی باعث شده است تا آنها به‌رغم قبول شکست عجیب و غریب همواره حریفی خطرناک، حتی برای تیم‌های صدرنشین به شمار بروند. بدین ترتیب بعید به نظر می‌رسد که تیم پگاه با دست کم گرفتن حریف برای خود دردسر درست کند و به واسطه آن از جمع مدعیان دور شود. انجام بازی جوانان پرانگیزه پتروشیمی تحت هدایت یوتساسوتکوویچ صربستانی در برابر تیم کاملا مسلح پگاه قطعا دیدنی خواهد بود.

تیم والیبال بانک صادرات مشهد در خانه از تیم تازه وارد سنگ آهن بافق پذیرایی می‌کند. حساسیت نسبی این دیدار باعث شده است تا یکصد و دومین رقابت از سری مسابقات لیگ برتر والیبال را سعید درخشنده، دبیر فدراسیون والیبال نظارت و فرهاد شاهمیری آن را قضاوت کند.

تیم والیبال اتکا در دومین دیدار تهران از ساعت ۱۷ در برابر تیم گل‌گهر سیرجان قرار خواهد گرفت. شرایط نامتعادل و دور از انتظار تیم اتکا باعث شده است تا آنها روزهای سخت‌تری را در مقایسه با مسابقات سال گذشته تجربه کنند. تداوم شکست‌های قبلی در دیدارهای آینده می‌تواند برای این تیم و کادرفنی آن گران تمام شود. تیم گل گهر سیرجان کم توقع که چیزی برای از دست دادن ندارد، می‌تواند برای میزبانش یک حریف آرام و خطرناک به شمار بیاید.

تیم والیبال سایپا در اولین دیدار تهران که از ساعت ۱۵ کلید می‌خورد در برابر تیم استقلال گنبد صف‌آرایی خواهد کرد. تیم نارنجی‌پوش پایتخت که هفته گذشته طبق قرعه استراحت کرد حالا در بهترین شرایط در مقابل تیم پرآوازه و بحران‌زده قرار خواهد گرفت. تیم شهرداری همدان در خانه از تیم پیکان، صدرنشین بلامنازع مسابقات میزبانی می‌کند. گویا این بار تیم شهرداری قرار است قربانی جاه طلبی‌های مدعی اصلی عنوان قهرمانی شود. آنها که این روزها حال و روز خوشی به واسطه شکست‌های اخیر ندارند، نمی‌توانند دوام زیادی در برابر تیم پیکان بیاورند. گرچه شهرداری هم از بازیکنان باتجربه و جوان بهره می‌برد، اما پیروزی روی کاغذ تیم پیکان مقابل میزبان را نمی‌شود انکار کرد. تیم والیبال ارومدشت هم که زمزمه‌های انحلال و تداومش هرازگاه به گوش می‌رسد اگر پرداخت بدهی‌هایش را به سرانجام برساند می‌تواند امیدوار به صدور مجوز بازی از سوی سازمان لیگ باشد و این شاید تازه آغاز مشکلات آنها در برابر تیم پردیس باشد.

تیم قزوین که حالا با بازگشت دوباره پیمان اکبری، کاپیتان تیم‌ملی ایران گویا متحد شده است سرمای هوای ارومیه را تنها معضل بزرگ خود می‌بیند.