جامع نیوز - در سال ۸۶ ، چهار‌میلیارد تومان بودجه‌ای که برای تربیت‌بدنی کیش در نظر گرفته شده، صرف ایجاد امکانات و احداث اماکن ورزشی شده است.

«سیدحمید سجادی»، رییس سازمان ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش گفت: طی یک برنامه کوتاه‌مدت از طرف معاونت عمرانی منطقه آزاد کیش برنامه احداث استادیوم ۴۰‌هزار نفری در دستور کار سازمان تربیت بدنی منطقه آزاد کیش قرار گرفته است. احداث پیست دو و میدانی هشت خطه، استخر داخل سالن که قابلیت واترپلو و شنا را نیز دارا است، احداث سالن تخصصی وزنه‌برداری و افزایش تعداد زمین‌های چمن از برنامه‌های سازمان تربیت‌بدنی کیش است. وی به دیگر امکانات منطقه اشاره کرد و گفت: سالن سنجش قوای جسمانی طبق الگوی آکادمی ملی المپیک در دستور کار سازمان قرار داشته و از دیگر امکانات ورزشی که در نظر گرفته شده احداث زورخانه بوده که کلنگ آن در عید غدیر زده شده است. سجادی درباره زمین‌های چمن منطقه آزاد کیش توضیح داد: در‌حال‌حاضر پنج زمین چمن مصنوعی و دو زمین چمن طبیعی در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است و احداث شش زمین چمن دیگر از نوع مصنوعی و طبیعی در دستور کار قرار دارد. در حالی که بازی ایران - مالی به دلیل شرایط نامساعد جوی و آب‌گرفتگی در زمین چمن ورزشگاه کیش لغو شد، احتمال عدم‌وجود قابلیت کافی در زمین‌های چمن کیش در ذهن‌ها تقویت شده بود، اما سجادی در همین رابطه اظهار داشت: زمین‌های چمن به دلیل بکر بودن، آب را نفوذ نمی‌داد و موجب ماندگی آب شد و البته این موضوع به دلیل عدم قابلیت زمین‌ها و چمن‌ها نیست، بلکه بستر خاک جزیره به گونه‌ای است که آب را در خود نفوذ نمی‌دهد و این مشکل از ورزشگاه نبوده، اما با این حال با چند کارشناس از جمله کارشناس زمین چمن ورزشگاه آزادی تهران مذاکره انجام شده تا برای بهره‌برداری و نگهداری زمین ما را یاری کرده و قرار است در این باره با آنها مشورت کنیم.

سجادی تاکید کرد: در زمین‌های چمن موجود در کیش از مرغوب‌ترین چمن طبیعی استفاده شده است، چمن این زمین‌ها قدیمی‌ترین و طبیعی‌ترین چمن و از نوع ریشه‌دار و بسیار قوی است و در این زمین‌ها برخلاف زمین‌های چمن دیگر شاهد زردشدن چمن نخواهیم بود و چمن آن با طراوت‌ترین چمن است.

وی درباره شرایط کار در کیش گفت: هم‌اکنون توانایی پذیرایی از فدراسیون‌های سوارکاری، بسکتبال، فوتسال، اسکواش، شنای ۲۵‌متر، مسابقات دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، ژیمناستیک، کشتی، ورزش‌های رزمی‌ و دریایی و‌... را دارا هستیم. وی به مسابقاتی که در کیش برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: ۲۶ بهمن‌ماه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی رالی در کیش برگزار خواهد شد و مسابقات بین‌المللی والیبال ساحلی نیز در ۲۱ و ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود و از دهم بهمن لغایت دهم اسفندماه کورس سوارکاری کیش راه‌اندازی می‌شود.