دفتر فدراسیون بین‌المللی ورزش بین‌ دانشگاهی با حضور تعدادی از مسوولان ورزش کشور و قهرمانان و مدال‌آوران گشایش یافت. در مراسم افتتاح این فدراسیون که شنبه شب در طبقه ۲۳ برج آسمان فرمانیه برگزار شد، محمد علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی، عبدا... جاسبی، رییس دانشگاه آزاد، علی عباسپور، نماینده مردم تهران در مجلس، علی کفاشیان، دبیر کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی، رییس فدراسیون تنیس روی میز، مصطفی‌هاشمی‌طبا و سعید فائقی، رییس و معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، مصطفی آجرلو، رییس تربیت‌بدنی شهرداری،‌ جمشید تقی‌زاده، مدیر کل تربیت بدنی استان تهران، حسین‌ رضازاده، علیرضا دبیر و یوسف کرمی نیز حضور داشتند. محمد علی‌آبادی در این جلسه گفت: کسب این مسوولیت در سطح دانشگاهی باعث افتخار ما بوده و عملکرد مدیریت در آن باید شایسته نام ایران باشد.

وی سهم ایران را از ورزش جهان کم دانست و خاطر نشان کرد: هر چند که فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و میزان همکاری آن با سازمان تربیت‌بدنی مناسب است، اما باید برای کسب موفقیت و پست‌های جهانی در تمامی رشته‌ها و فدراسیون‌ها بیشتر تلاش کنیم.

بهرام قدیمی، رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های بین دانشگاهی نیز گفت: کمک به گسترش فعالیت‌های ورزشی در بین دانشجویان و توجه به بعد اجتماعی آن از اهداف این فدراسیون بوده و امیدوارم کسب این مسوولیت باعث شناخت هویت ایرانی و اسلامی کشور و ایجاد حامیان جدیدی شود. وی بیش از ۱۰۵ دانشگاه از سراسر جهان را عضو این فدراسیون دانست و تاکید کرد: امیدوارم برای رسیدن به اهداف آن در این فدراسیون، همچنان حمایت‌های مسوولان سازمان تربیت بدنی و دانشگاه آزاد ادامه داشته باشد. عبدا... جاسبی نیز در پایان گفت: چنین مسوولیتی ناشی از اعتماد جهانیان به ورزش کشور بوده و امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری از سوی دانشگاه آزاد باشیم. ریاست فدراسیون بین‌المللی ورزش بین‌ دانشگاهی در سال ۲۰۰۷ و به مدت ۱۲ سال به بهرام قدیمی سپرده شد.