نیکبخت:حاضر بودیم به همه ببازیم، ‌غیر از سپاهان

اگر سرمربی تیم با من مشکل شخصی دارد، نباید آن را به مصالح تیم ترجیح بدهد. واقعا اگر از قیافه من خوشش نمی‌آید، نباید مرا از ترکیب بیرون بگذارد؛ چون من امتیازآورترین بازیکن پرسپولیس هستم.اختلافات ستاره پرسپولیس و سرمربی تیم آنقدر علنی شده که نیکبخت به راحتی همه‌چیز را بیان می‌کند. ستاره شماره ده البته تاکید دارد که او با قطبی هیچ مشکلی ندارد؛ اما سرمربی تیم...

بعد از باخت به سپاهان، خبر ملاقات تو با فتح‌ ا...‌زاده و قرارداد تو با مدیرعامل استقلال برای فصل آینده منتشر شد. کدام قرارداد؟ از چه چیزی حرف می‌زنید؟ هیچ صحبتی با فتح‌ا...‌زاده انجام ندادم. واقعا نمی‌دانم چرا بعضی‌ها دائما به این موضوع تکراری می‌پردازند؛ اما باید به آن آقایان مغرض بگویم من همیشه نان بازویم را می‌خورم. فکر می‌کنم هر وقت علی نیکی ۳۸-۳۷ سالش شد، احتیاج دارد هر روز تیم عوض کند. اصلا این موضوع صحت ندارد که بخواهم نیم‌فصل دوم به استقلال بروم. من بازیکن پرسپولیس هستم و با این تیم قرارداد دارم. مگر الکی است هرجا خواستم، بروم. من بازیکن این تیم هستم.

تمام این مسائل از آنجا ناشی می‌شود که تو با قطبی مشکل داری.

واقعا خنده‌دار است. من با قطبی هیچ مشکلی ندارم. البته با تمام احترامی که برای ایشان قائلم، باید بگویم اگر سرمربی تیم با من مشکل شخصی دارد، نباید آن را به مصالح تیمی ترجیح بدهد و واقعا اگر از قیافه من خوشش نمی‌آید، نباید مرا از ترکیب بیرون بگذارد؛ چون من امتیازآورترین بازیکن پرسپولیس هستم.

ولی حقیقتا به نظر نمی‌رسد رابطه تو و قطبی هیچ‌وقت خوب شود.

من هیچ مشکلی با قطبی ندارم. باور کنید حتی اول فصل و زمانی که به پرسپولیس هم آمدم، به قطبی گفتم اگر با ما و همه بازیکنان رفیق باشی، مطمئنا شرایط پرسپولیس در این فصل خوب خواهد بود. اصلا فکر می‌کنید به خاطر چه مساله‌ای رفتم همدان؟ با وجود مصدومیت، خودم را زیر سئوال بردم که بگویم به تیمم متعهدم. قطبی در همان بازی به من گفت نه تو می‌توانی در نیمه دوم مقابل پاس خوب بازی کنی و به درد ما بخوری. من هم با وجود درد شدید پا قبول کردم برای تیمم بازی کنم.

با وجود تمام حرف‌هایی که زدی آیا بحث جدایی تو و پیوستنت به استقلال در پایان فصل وجود دارد؟

ما حلال و حرام سرمان می‌شود. آنقدر وجدان و غیرت دارم که وقتی با تیمی قرارداد بستم، به تیم دیگری فکر نکنم. برای من فقط تحمل یک چیز سخت است؛ حرف زور. در استقلال کاپیتان بودم؛ اما از آن تیم جدا شدم، چرا؟ چون نمی‌توانستم حرف زور را تحمل کنم.

حرف زور از جانب امیر قلعه‌نویی؟

بگذریم، نمی‌خواهم وارد جزئیات گذشته شوم.

با وجود اختلافت با قطبی، برای نیم‌فصل دوم انگیزه لازم را داری؟

من شغلم فوتبال است. مطمئن باشید تا زمانی‌که در پرسپولیس باشم، با تمام جان و دلم برای این تیم بازی می‌کنم، حالا چه روی نیمکت باشم یا اینکه بازی کنم. مطمئن باشید علی نیکی هیچ‌وقت برای تیمش کم نمی‌گذارد.

قراردادت را با پرسپولیس تمدید کردی؟

فعلا خیر، چون هنوز صحبتی با من در این مورد نشده است.

دائما در مورد ترانسفر تو به امارات یا سایر تیم‌های دیگر صحبت می‌شود.

دو دعوتنامه دارم، یکی از امارات و دیگری هم از یک جای دیگر.

مثلا فرانسه؟!

نه، فرانسه نیست. اجازه بدهید فعلا حرفی از ا ین پیشنهاد نزنم؛ اما اینقدر بگویم که فعلا بازیکنی از ایران، آنجا بازی نکرده است.

بعد از باخت به سپاهان، چه احساسی داری؟

حاضر بودم به تمام تیم‌ها ببازیم؛ اما به سپاهان نبازیم. متاسفانه خودمان باعث شدیم تا این تیم برای ما تبدیل به گربه سیاه شود. حق ما باخت نبود، نباید اجازه می‌دادیم که سپاهان برای ما شاخ شود.