درخشش رشید شریفی و شکستن رکورد رضازاده

در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان باشگاه‌های آسیا در دمشق نمایندگان کشورمان به ۱۰نشان رنگارنگ از جمله ۲طلا دست یافتند. در وزن به اضافه ۱۰۵‌کیلوگرم و در حرکت یک ضرب، رشید شریفی از تیم مناطق نفت‌خیز جنوب، تنها نماینده کشورمان موفق شد با مهار وزنه ۱۹۰کیلوگرم به نشان طلا دست یابد و رکورد باشگاه‌های آسیا را با ۳کیلوگرم افزایش از آن خود کند. این رکورد قبل از این در اختیار حسین رضازاده بود که در سال ۲۰۰۴ به آن رسیده بود. در این حرکت محمدعلی و قید اسعد از سوریه با مهار وزنه ۱۵۲ کیلوگرم و به دلیل اختلاف وزن، نقره و برنز گرفتند.

قبل از مسابقات این وزن، محسن بیرانوند، ملی پوش کشورمان نیز موفق شد در دسته ۱۰۵‌کیلوگرم با مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم در یک‌ضرب به یک نشان طلا دست یابد. بیرانوند در ۲ضرب ۲۰۸‌کیلوگرم وزنه زد و در سکوی دوم ایستاد. وی در نهایت با مجموع ۳۸۰‌کیلوگرم یک مدال نقره نیز در مجموع به دست آورد. در این وزن قولی احد، وزنه بردار سوری، با مهار ۲۱۵‌کیلوگرم در ۲ضرب و ۳۸۱‌کیلوگرم در مجموع ۲نشان طلا برای کشورش به دست بیاورد.

وی در یک‌ضرب نیز با ۱۶۶‌کیلوگرم برنز گرفت. در همین وزن دیگر نماینده باشگاهی کشورمان جواد نادری با مهار وزنه‌های ۱۶۶کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۰۵‌کیلوگرم در ۲ضرب و مجموع ۳۷۱کیلوگرم به ترتیب یک نشان نقره و ۲ نشان برنز به دست آورد.

در وزن ۹۴ کیلوگرم نیز که مسابقات آن قبل از دسته ۱۰۵‌کیلوگرم برگزار شد، نمایند کشورمان شهروز قربانی با مهار وزنه‌های ۱۵۰‌کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۸۳ در ۲ضرب و مجموع ۳۳۳ کیلوگرم به ۳نشان برنز دست یافت.

در این وزن جون هیون، نماینده کره‌جنوبی، با مهار وزنه‌های ۱۵۱‌کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۸۶ در ۲ضرب و مجموع ۳۳۷‌کیلوگرم به ۳نشان طلا دست یافت. در این وزن ایوان افریموف از ازبکستان، با مهار وزنه‌های ۱۵۱‌کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۸۴ در ۲ضرب و مجموع ۳۳۵‌کیلوگرم به ۳نشان نقره رسید.